Odräglig 9-åring
Hej,
Jag har en son som är 9 år, han beter sig så odrägligt så att jag blir rädd och undrar vad i hela friden har vi gjort för fel???
Han bråkar varje dag om ALLT! det börjar med frukost, klädval, borsta tänderna, tvätta händerna när man kommer hem, äta mat, bråkar med sina 2 stora systrar, är dum mot katten, säger fula ord och tecken, ska döda folk i sin närhet om han får motgång, han vill flytta till ett barnhem/annan familj osv osv
Det blir verkligen en konflikt om allt :( Detta gar pågått i flera år jag vet inte hur länge jag orkar?? Han påverkar hela familjen negativt och alla tassar på tå kring honom mer eller mindre. Alla spänner sig när han är i närheten.
Utanför hemmet är han ett litet ljus i skolan hos kompisar mm och vi har kollat upp om han har någon diagnos men det har han inte.
Det känns nästan värre...då är han så överjävligt (strakt ord men så känns det) helt utan anledning??
Hur kan mina andra 2 döttrar vara så väluppfostrade och han så odräglig?
Mitt i allt detta koaset så älskar jag denna lilla människa så otroligt mycket...han kan saftigt få mig att känna mig så bra och tvärtom på bara några sekunder, det är en underbar känsla men samtidigt väldigt schizofren.
Så himla svårt att förklara denna situationen på ett bra sätt...men jag är så rädd att jag och min man inte orkar längre snart...detta påverkar hela familjen och jag tycker att tanken på att gå skilda vägar pga av ett barn som vi två har satt till världen inte riktigt stämmer.
Samtidigt orkar jag/vi inte vara arga 90% utav tiden då han är vaken och omkring oss...
Tack för att ni orkade läsa mitt inlägg!