Anonym (Yes! :)) skrev 2017-08-13 13:16:22 följande:
Ja jag njuter! :) För mig är det alldeles för jobbigt med småbarn helt enkelt. Även om jag delat med någon så hade det varit det. Gillar barn i 4 - 8-årsåldern klart bäst. :) De är ganska små och gulliga, men inte småbarnskrävande och man får sova! :D
Det där med sömnen känner jag igen. När sonen var liten brukade han vakna vid 5-6 och jag hade sömnproblem, ingen bra kombination. Numera får jag knappt upp honom på morgonen men visst är det skönt att kunna sova och att han kan gå upp och bre sin egen macka. Det kommer bara att bli lättare som du vet.
Vi bor ett kvarter från sonens skola och jag glömmer aldrig frihetskänslan när han kunde gå hem själv. Jag hade sprungit hem från jobbet till dagis och fritids i alla år och nu kunde jag strosa lite på stan innan jag åkte hem. Det var också en sådan där milstolpe som du upplever nu.
Fast jag tror att man har lite selektivt minne när det gäller barn annars skulle det inte bli flera än ett.

Jag ser t.ex. bebistiden i ett rosa skimmer numera. Sonen har visserligen alltid varit ett lätt barn men jag har nog förträngt vaknätter, bebiskräks på tröjan och blöjbyten. Men 4-5 år var verkligen en mysig ålder.