• Anonym (Rädd)

Hjälp! Kan detta vara cancer eller förstadie till cancer??

Blöder från tandköttet kring visdomstanden, och är stel i käken. På detta smärta i hals, skuldra. Lite röd i halsen. Kontaktade läkare på nätet. Fick svaret att jag ska uppsöka tandläkaren imorgon för det kan vara muncancer eller förstadie till cancer (erytroplakier).

Hur fan kan de skriva så!??

Är livrädd nu (

Någon som jobbar inom tandvården?

Vad tror ni?

• Svar på tråden Hjälp! Kan detta vara cancer eller förstadie till cancer??
  • Anonym (Rädd)

Lider av hälsoångest sen innan. Denna läkare var inte bra för mig. Får de uttala sig såhär?

• Hylivis

Huva, borstar du inte tänderna alls? Dina tänder är ju nästintill obefintliga.

• Anonym (Systeryster)

Får och får. Det är ju extremt oproffsigt iaf.

Klart det KAN vara cancer. Det KAN ju vara i princip vad som helst liksom.

Jag hade precis som du beskriver fast tanden var uttdragen för många år sedan.

Ont i halsen på den sidan och i käken och tandköttet kändes bubblig och knottrig.

Gick till tandläkaren som remitterade till tandläkaren som remitterade till tandläkaren på sjukhuset som i sin tur remitterade till tandläkare på tandläkarhögskolan tror jag de hette.

13000 fattigare blev jag och det var inte cancer.

• Anonym (Rädd)
    Hylivis skrev 2017-08-13 17:27:56 följande:

Huva, borstar du inte tänderna alls? Dina tänder är ju nästintill obefintliga.

Jo, är duktig. Tandborstar och tandtrådar.

Men tanden bredvid visdomstanden saknas pga en rotfyllning som gick åt skogen och tanden där bredvid är fylld med amalgam.
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Systeryster) skrev 2017-08-13 17:27:56 följande:

Får och får. Det är ju extremt oproffsigt iaf.

Klart det KAN vara cancer. Det KAN ju vara i princip vad som helst liksom.

Jag hade precis som du beskriver fast tanden var uttdragen för många år sedan.

Ont i halsen på den sidan och i käken och tandköttet kändes bubblig och knottrig.

Gick till tandläkaren som remitterade till tandläkaren som remitterade till tandläkaren på sjukhuset som i sin tur remitterade till tandläkare på tandläkarhögskolan tror jag de hette.

13000 fattigare blev jag och det var inte cancer.

Hade du också dessa mörka partier på slemhinnan?
  • Anonym (Systeryster)
    Anonym (Rädd) skrev 2017-08-13 17:55:18 följande:

Hade du också dessa mörka partier på slemhinnan?

Ja blålilarött typ.

Ska tilläggas att när jag var på första sjukhuset tänkte tandläkaren där göra lite fler undersökningar där, men då berättade jag att min pappa nyligt dött i cancer.

Hon remitterade vidare direkt.

Förmodligen bara för min trygghets skull. Jag menar att i hennes ögon såg det inte uppenbart farligt ut
  • Jesper f
    Anonym (Rädd) skrev 2017-08-13 17:17:34 följande:

Lider av hälsoångest sen innan. Denna läkare var inte bra för mig. Får de uttala sig såhär?

Men varför i all världen fick du för dig att kontakta en nät läkare, när det är uppenbart att du måste börja med en tandläkare - oavsett vad det är/inte är? Risken för Cancer föreligger väl i närmast vad man än får, den absolut största cancerrisken vi någonsin genomgår i hela vårt liv är att bli födda - om man ska ser rent statistiskt på saken, men det har heller ingenting med det hela att göra... Du har lyckats göra en hel kycklingfarm av en fjäder, innan du ens börjat i rätt ända. Gå till Tandläkaren imorgon, så kommer du garanterat kunna få advekat rådgivning och hjälp. Oroa sig hälften så mycket brukar vara en bra början för både lyckligare och längre liv per automatik. Är inte bra att äta tabletter för varje liten åkomma vi drabbas av genom livet heller - allt sliter på kroppen. Bästa är om den får bota sig själv, utan någonting alls annat än vila, om det går.
  • Anonym (tandssk)

Det ser inte bra ut... har du ringt tandläkare idag?

• Anonym (Rädd)
    Anonym (tandssk) skrev 2017-08-14 12:10:54 följande:

Det ser inte bra ut... har du ringt tandläkare idag?

Ser det ut som?

Cancer?
  • Anonym (Rädd)

Får ingen tandläkartid idag

Svar på tråden Hjälp! Kan detta vara cancer eller förstadie till cancer??