Stämma på vårdnad
Behöver lite tips och råd. Jag tänker stämma barnens pappa på vårdnaden och jag ska försöka beskrivs varför så bra dom möjligt.
Äldsta är 4 år och yngsta är 1 år. Jag har hela tiden fått ta ansvar över barnen, så fort pappan kommit hem från jobb lägger han sig på soffan och vilar. Kvällsmat har jag alltid fått laga och det med minst ett barn i famnen eller i matstolen och matar samtidigt. Alltid fått ta alla nätter och matningar.
I början på februari separerade vi och efter det har han åkt in och ut på psyk både längre och kortare perioder. Vid ett par tillfällen har han gapat och skrikit på mig, kallar mig hora och fitta inför barnen. En gång när vi bestämt hämtningsplats körde han bara därifrån i full fart med båda barnen i bilen. Tog mina bilnycklar och så att jag inte fick dom om jag skulle åka till min särbo. Han har hållt tag i min bil så jag inte kunnat stänga sonens dörr och gjort barnen oroliga/rädda. Han äter en del medicin och i veckan pratade han om att han "inte orkar bråka med minsta sonen på natten då jag är påverkad av nattmedicinen" och vad han menar med bråka är att lägga ner sonen i sängen igen, vilket man kan få göra i 30 minuter i värsta fall. Jag bryr mig inte om ifall han "bråkar" eller inte med honom på nattetid utan här hakar jag upp mig på att han är påverkad av medicin. Så är det värt att försöka få enskild vårdnad om barnen?