Barnlängtan stor
Hej!Jag har en stor barnlängtan och drömmer om barn lite nu och då.

I dagens situation, studerar på heltid en yrkesutbildning till barnskötare via Komvux och blir färdig under Januari 2018 och jag kommer även snart börja arbeta som vikarie några dagar i veckan på kommunens förskolor, då jag läser utbildningen på distans, så har möjlighet arbeta lite grann.
Jag har tidigare arbetat ett par år inom restaurang och cafe branschen,
men har även varit arbetslös till och från.
Jag fyller 28 år om några dagar och har svårt släppa tanken på "barn."
då några vänner/skolkamrater fick sitt första/andra barn för några år sedan och det känns nu som att jag ligger efter, men vet att det är upp till var och en bestämma när det är dags.
Jag behöver nu lite råd och vägledning av er, hur man ska gå tillväga i min livssituation?
Ena sidan av mig vill skaffa barn snart när studierna blir klara, och ena delen av mig, vill komma ut och arbeta ett tag, men då drar ju "barnlängtan" ut lite grann och äldre hinner man ju bli också under tiden.
Så därför undrar jag; hur andra har gjort i liknade livssituation som mig?
Jag och min sambo har en fin och bra relation och vi har varit ihop många år och bott ihop ca 5 år, vi trivs så bra med varandra och pratar ibland om hur det skulle vara att ha egna barn i framtiden, då min sambo vill skaffa barn med mig.
Min sambo är äldre än mig ca 7 år äldre och jag tänker på det drar ut på tiden, och då hinner han bli äldre och då minskar ju chanserna att kunna bli gravid.
Ska tillägga att mina föräldrar börjar bli gamla och mamma har ibland skojat om hur roligt det skulle vara om hon fick ett barnbarn snart.
Vet att några personer i min omgivningen kanske kommer reagerar starkt på detta, om jag väljer att bli gravid istället efter studierna och dem tycker förmodligen att jag borde arbeta ett tag först så man har lite mer pengar att röra sig med när första barnet kommer.
Ni som arbetat förut men som inte gjort det på ett tag, hur mkt ungefär kan man få ut varje månad från Försäkringskassan, när man behöver ersättning när förlossningen närmar sig och efteråt?
Tack på förhand!
Mvh Elin