• Anonym (mvf)

Alla ni som gjort bröstlyft?

Alla ni som gjort bröstlyft, hur nöjda/missnöjda är ni mer ärren? 

Om ni klär av er med vänner i omklädningsrummet eller om ni ska bada bastu eller liknande, och vännerna inte känner till att ni har gjort bröstlyft, får ni frågor då? Är det liksom så uppenbart att det finns ärr där, eller är de diskretare än så?

Om ni träffar en ny kille och det blir dags att klä av sig, kommer killen direkt att undra varför ni har ärr där, eller kommer han inte att se dem om de inte pekas ut och han tittar jättenoga? (Förstår att vissa är i relationer nu men tänk hur ni tror att det skulle vara rent hypotetiskt med de ärr ni har.)

Lägg gärna till hur länge sedan det var ni gjorde lyftet och vilken typ av ärr (lollipop, ankar,...) det gäller.

• Svar på tråden Alla ni som gjort bröstlyft?
  • Sisterofthesun

Jag fick ärr efter bröstlyftet och på ena bröstet "sprack" det blev värre pga av detta. Inget jag direkt bryr mig om idag. Killarna jag dejtat/varit tillsammans med och min nuvarande har aldrig brytt sig om ärren utan alltid påpekat hur fina brösten är :)

• Anonym (Följer)

Följer tråden :D

• Sisterofthesun
    Sisterofthesun skrev 2017-08-13 22:02:41 följande:

Jag fick ärr efter bröstlyftet och på ena bröstet "sprack" det blev värre pga av detta. Inget jag direkt bryr mig om idag. Killarna jag dejtat/varit tillsammans med och min nuvarande har aldrig brytt sig om ärren utan alltid påpekat hur fina brösten är :)

Gjorde förresten operationen när jag va 18, är 26 nu.

Gjorde med "ankarteknink"
  • Anonym (mvf)
    Sisterofthesun skrev 2017-08-13 22:02:41 följande:

Oj, fick du veta varför det sprack? Alltså om du t.ex. hade varit för aktiv för tidigt eller liknande? 

Det är bra att du är nöjd i alla fall. :) Men hur tydligt syns det? Jag har liksom inget emot att man ser om man tittar nära i rätt ljus, men jag tycker att det vore tråkigt om man inte kan slänga av sig kläderna när man simmar med kompisarna eller dra hem en snubbe utan det automatiskt leder till frågor om ärren... 
  • Anonym (Tutt-Fia)

Hej,

Jag lyfte och la in implantat efter att jag fått barn för många år sedan. Fick ordentliga ärr men de blektes för varje år. Tog 3 år innan ärren var snarlika min egen hudton.

Valde sedan att ta ut mina implantat och när den operationen gjordes valde jag även att ta bort de första ärren jag fått och fick "nya". De läkte bättre och är inget man ser idag. Iaf inget som jag reflekterar över idag i omklädningsrum/sängen/när man annars är naken utan mina bröst är mina, ärr eller ej, och är tacksam att de orkat hänga med i svängarna alla år ;)

• Anonym (k)
    Anonym (Tutt-Fia) skrev 2017-08-13 22:21:19 följande:
    Hej,

Jag lyfte och la in implantat efter att jag fått barn för många år sedan. Fick ordentliga ärr men de blektes för varje år. Tog 3 år innan ärren var snarlika min egen hudton.
    Valde sedan att ta ut mina implantat och när den operationen gjordes valde jag även att ta bort de första ärren jag fått och fick "nya". De läkte bättre och är inget man ser idag. Iaf inget som jag reflekterar över idag i omklädningsrum/sängen/när man annars är naken utan mina bröst är mina, ärr eller ej, och är tacksam att de orkat hänga med i svängarna alla år ;)
    varför tog du bort implantaten?
  • Anonym (k)

Jag fick fruktansvärda ärr, och olika stora vårtgårdar. Jag ser slaktad ut

• Anonym (mvf)
    Anonym (Tutt-Fia) skrev 2017-08-13 22:21:19 följande:

Hej,

Hm, kan du utveckla lite kring det där med att ta bort de gamla ärren och sätta dit nya? Jag förstår inte riktigt vad du menar, nämligen. Varför tror du att de läkte bättre andra gången, för att tekniken var bättre/bättre kirurg eller av någon annan orsak? (Sorry för alla frågor men försöker bestämma mig för om jag ska operera eller inte och vill få reda på så mycket som det bara går om folks erfarenheter.)

Hur snabbt läkte ärren andra gången, tills det blev så att de inte syns längre?
  • Anonym (mvf)
    Anonym (k) skrev 2017-08-13 22:24:45 följande:

Jag fick fruktansvärda ärr, och olika stora vårtgårdar. Jag ser slaktad ut

Men usch då. :/ Vilken klinik var det på? Har du fått någon förklaring/hjälp av dem?
Svar på tråden Alla ni som gjort bröstlyft?