• Anonym (funderaren (kille))

Komplicerat förhållande

Jag har levt i ett förhållande i över nio år. För över ett år sedan blev min sambo psykiskt sjuk och varit inlagd lite överallt senaste året. Vi har barn tillsammans. Jag bor fortfarande kvar i vår lägenhet och hoppas naturligtvis att det ska bli bra en dag, men det kan ta tid. Nu har hon mått så dåligt så vi har inte kunna ha kontakt med varandra på över två månader. Under senaste tiden så har det framkommit att en arbetskollega till mig är intresserad av mig och flirtar väldigt mycket. Hon är en otroligt vacker och attraktiv kvinna och vi planerar att ses, som vänner. Men jag känner att jag vill göra mer med henne. Kyssa henne, smeka henne, ha sex. Men inte som i en relation, utan bara som vänner. Jag förstår att det är otrohet, men jag vet inte hur det kommer att sluta med min sambo och jag vet inte vad jag vill. Jag kan inte prata med henne och förklara situationen heller. Hjälp mig, vad ska jag göra?

• Svar på tråden Komplicerat förhållande
  • Anonym (Häpp)

Det är komplicerat och du riskerar att såra båda kvinnorna om du fortsätter. Oavsett hur du ser din framtid med dina barns mamma så måste du samarbeta och fungera med henna tills barnen flyttar hemifrån. Kollegan måste förstå varför du gör som du gör, vet hon om din situation, accepterar hon den.

Ta reda på varför du känner så för kollegan, är det äkta känslor eller är det bara ditt behov av uppmärksamhet och närhet?

Du kan fortsätta umgås med kollegan om hon är med på det hela men du måste dra en gräns vid det fysiska och inte heller anförtro saker om din flickvän och hennes situation

Anonym (Häpp) skrev 2017-08-14 10:25:55 följande:

Det är komplicerat och du riskerar att såra båda kvinnorna om du fortsätter. Oavsett hur du ser din framtid med dina barns mamma så måste du samarbeta och fungera med henna tills barnen flyttar hemifrån. Kollegan måste förstå varför du gör som du gör, vet hon om din situation, accepterar hon den.

Ta reda på varför du känner så för kollegan, är det äkta känslor eller är det bara ditt behov av uppmärksamhet och närhet?

Du kan fortsätta umgås med kollegan om hon är med på det hela men du måste dra en gräns vid det fysiska och inte heller anförtro saker om din flickvän och hennes situation

Tack för din kommentar. 
    Det finns inga kärlekskänslor för kollegan, det är mest närhet och sex det handlar om. Kollegan är medveten om min nuvarande livssituation. Ett annat problem är att hon också har sambo, men även där är det komplicerat. 
    Vi vet båda två att, skulle vi ha sex så är det bara sex, inget annat. 
  • Anonym (mmm)
    Anonym (funderaren (kille)) skrev 2017-08-14 09:52:55 följande:

Jag har levt i ett förhållande i över nio år. För över ett år sedan blev min sambo psykiskt sjuk och varit inlagd lite överallt senaste året. Vi har barn tillsammans. Jag bor fortfarande kvar i vår lägenhet och hoppas naturligtvis att det ska bli bra en dag, men det kan ta tid. Nu har hon mått så dåligt så vi har inte kunna ha kontakt med varandra på över två månader. Under senaste tiden så har det framkommit att en arbetskollega till mig är intresserad av mig och flirtar väldigt mycket. Hon är en otroligt vacker och attraktiv kvinna och vi planerar att ses, som vänner. Men jag känner att jag vill göra mer med henne. Kyssa henne, smeka henne, ha sex. Men inte som i en relation, utan bara som vänner. Jag förstår att det är otrohet, men jag vet inte hur det kommer att sluta med min sambo och jag vet inte vad jag vill. Jag kan inte prata med henne och förklara situationen heller. Hjälp mig, vad ska jag göra?

Du kan INTE ha sex med henne "bara som vänner", du har en fru! Skämmes!

Full förståelse för att du har ett tufft liv just nu men tycker du i så fall får besluta dig för om du ska skilja dig eller inte. Det är oerhört vanligt med skilsmässor vid psykisk ohälsa så du vore inte ensam i så fall. Det sårar ju mer om du inleder sexuella relationer hit och dit (om nu inte din fru tycker det är ok sedan tidigare, om ni har pratat om det, men det låter ju inte så) . Tycker du ska gå in och läsa på olika forum för psykisk ohälsa och få stöd från  andra anhöriga 
    Terapisnack är ett jag känner till som jag tycker är vettigt

• Anonym (G)

Håller med

Tack för era svar. 

Jag har inte haft en fru på över ett år, trots att vi aldrig har brutit vårat förhållande. Vi har setts max en gång i veckan, ibland mer sällan och nu inte på två månader. Vi har inte ens pratat eller smsat. Jag vet inte ens om hon lever eller om hon vill komma hem till familjen igen. Jag lever ett otroligt tufft liv just nu och har ingen att vända mig till. Jag pratar med en psykolog gällande allt kring min sambo eftersom att jag mår så dåligt över situationen. Men jag ska lyda erat råd att låta bli.

• Anonym (sådetså)

Man kan inte ha sex bara som "vänner". Vänner har inte sex. Har man sex är man något annat än bara "vänner". 

• Anonym (.)

Nej. Det är inte komplicerat. Ni vill ha sex bakom ryggen på era partners. Svårare än så är det inte.

En partner i taget alternativt öppna kort innebär minst svek i längden, även om jag förstår att det är tufft att vara utan sex länge, och att du säkert inte vill såra din fru heller.

• Anonym (Usch)

Du är ju fortfarande i en relation. Spelar ingen roll hur du vrider och vänder på det - du är då otrogen. Och du är det i en situation där din fru är som sårbarast. Inte ok. Hur skulle du känt om det var tvärtom? Skulle du tyckt det var ok? Avsluta relationen innan du hoppar i säng med nån annan. Om du inte vill avsluta relationen och är sugen på sex, använd handen. Vill du ha närhet - krama barnen om ni har några.

Eller - skaffa en hund.

Men att vara otrogen - och dessutom vilja vara det utan att ens ha känslor med - ganska vidrigt.

• Anonym (Värre)

Din fru är otroligt ostabil redan som det är, hur tror du det skulle bli om hon får reda på att du varit otrogen? Ta tag i det verkliga poblemet istället för att fly till en annan kvinna. Det är varmt och skönt för stunden att kissa på sig men otrogligt obehagligt och äckligt kort därefter. Mycket mer jobb än att bara resa sig från början när man ska kissa.

• Anonym (jösses)

Du klarar alltså inte av att vara utan sex ett par månader medan din partner är sjuk utan att söka otrohet?

Svar på tråden Komplicerat förhållande