• Anonym (Orolig)

Värk i bakhuvudet, vad kan det vara?

Har haft värk i bakhuvudet i flera månader nu. Det pulserar ibland och kan vara mer eller mindre olika dagar men finns alltid där. Försvinner inte av ipren men blir lite lindrigare. Har tagit en längre dos ipren om det skulle vara inflammation men ingen skillnad.

Är också stel i nacken och svårt att vrida huvudet fullt ut åt något håll, både minskad rörlighet och smärta som strålar ut då.

Har träffat sjukgymnast 10 ggr och gjort/gör övningar varje dag i flera månader men ingen effekt alls.

Ibland får jag "vanlig" spänningshuvudvärk av stress och kaffe/vattenbristhuvudvärk men den sitter längre fram i huvudet och går över helt av ipren/kaffe/vatten. Så tror inte detta är pga spänning. Har ont direkt när jag vaknar.

Någon som har en aning? Läkaren verkar inte ha någon aning/vilja göra något...

• Svar på tråden Värk i bakhuvudet, vad kan det vara?
  • Anonym (ssk)

Hur ofta tar du smärtstillande? Dom tabletterna kan ge huvudvärk om man tar dom för ofta.

• Anonym (?)

Du skriver att du har svårt att vrida huvudet åt sidorna. Jag tror du har en liten disk eller nåt i kläm. Ring en naprapat.

• Anonym (Orolig)
    Anonym (ssk) skrev 2017-08-14 11:50:48 följande:

Hur ofta tar du smärtstillande? Dom tabletterna kan ge huvudvärk om man tar dom för ofta.

Nästan aldrig om man bortser från mitt försök med ipren nu. 3-4 ggr om året. Så det är inte det...
    Anonym (?) skrev 2017-08-14 12:57:51 följande:

Du skriver att du har svårt att vrida huvudet åt sidorna. Jag tror du har en liten disk eller nåt i kläm. Ring en naprapat.

Intressant för det låter ju möjligt. Men borde inte sjukgymnasten märkt det? Kan det hålla i sig så här länge? Ja får prova naprapat.
  • Anonym (?)
    Anonym (Orolig) skrev 2017-08-14 13:05:37 följande:
    Nästan aldrig om man bortser från mitt försök med ipren nu. 3-4 ggr om året. Så det är inte det...

Intressant för det låter ju möjligt. Men borde inte sjukgymnasten märkt det? Kan det hålla i sig så här länge? Ja får prova naprapat.
    Det beror på vad din sjukgymnast har för specialitet. Tydligen har du inte ens fått någon diagnos och då har ju din sjukgymnast inget att arbeta efter. En naprapat kan känna på din nacke. Du kanske också behöver remiss att röntga nacken?
Svar på tråden Värk i bakhuvudet, vad kan det vara?