• Anonym (Nina)

Gravid efter skrapning?

Har ni blivit gravid efter skrapning? Hört att man kan få svårare att bli gravid efter det..

• Svar på tråden Gravid efter skrapning?
  • Anonym (Nina)

Ingen?

• Anonym (Svårt)

Jag gjorde en skrapning som sjuttonåring och sedan tog det 2,5 år att bli gravid när jag ville bli gravid några år senare. Men det berodde på PCO, inte på skrapningen. Sen efter första barnet blev jag väldigt lätt gravid tre gånger till.

• Anonym (Nina)
    Anonym (Svårt) skrev 2017-08-14 18:42:40 följande:

Jag gjorde en skrapning som sjuttonåring och sedan tog det 2,5 år att bli gravid när jag ville bli gravid några år senare. Men det berodde på PCO, inte på skrapningen. Sen efter första barnet blev jag väldigt lätt gravid tre gånger till.

Ok fick du förändrad mens efter skrapningen?
  • LitenBlomma

Jag gjorde en skrapning efter ett MA i v12 i Oktober. Blev gravid i Januari igen och är i v34 nu.

pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13
  • Anonym (Nina)
    LitenBlomma skrev 2017-08-14 21:07:37 följande:

Jag gjorde en skrapning efter ett MA i v12 i Oktober. Blev gravid i Januari igen och är i v34 nu.

Okej var det rester kvar?
  • LitenBlomma
    Anonym (Nina) skrev 2017-08-15 12:53:40 följande:

Okej var det rester kvar?

Ja och ganska mycket! Trots att jag blödde så mycket och med klumpar att det blev 112.
  • Anonym (Nina)
    LitenBlomma skrev 2017-08-15 19:02:34 följande:

Ja och ganska mycket! Trots att jag blödde så mycket och med klumpar att det blev 112.

Okej men blev din mens förändrad efter skrapningen?
  • LitenBlomma
    Anonym (Nina) skrev 2017-08-15 20:15:05 följande:

Okej men blev din mens förändrad efter skrapningen?

Tvärtom, mensen kom som en klocka 4 v efter. Jag hade mens 3 ggr innan nästa graviditet.
Svar på tråden Gravid efter skrapning?