Aurora1988 skrev 2017-08-15 21:33:42 följande:
Jag sökte hjälp i juni men pga. semestertider fick jag tid nu i sep. (Vilket känns skönt!)
Men,
Jag plussade förra veckan och blev överlycklig men fick missfall bara dagar senare...vet inte exakt när i cykeln jag plussade pga oregelbunden mens men tror jag plussade lite innan BIM och fick missfall nästan i anslutning till att jag skulle ha mens. Med andra ord hade jag inte tagit ett grav test hade jag inte vetat att jag varit gravid och bara trott att det var mens..men nu vet jag inte om jag ska gå på utredningen eller ej? Tänk om de inte vill ta emot mig nu när jag varit gravid? Men samtidigt fick jag ju missfall nästan direkt., vill ju gärna veta om det är något fel?
Sa din BM så? Min gynekolog sa till mig (när jag förklarade min oregelbundna mens och oro inför att inte kunna bli med barn) att jag SKA använda ÄL test för att få koll på min cykel och för att veta om jag ens har ÄL överhuvudtaget (alla har ju inte ÄL varje månad, Spec inte om mensen är oregelbunden). om man inte orkar sexa varje dag är ju ÄL test jättebra.
Jag tar zink, folsyra, b6, b12, d-vitamin (inte nu på sommaren dock). Och denna månaden när jag blev gravid tog jag även rosenrot..
Tar du några tillskott?
Jag tycker du ska ringa din BM efter sommaren och se om du kan få hjälp.. Kan ju vara så att "naturen" behöver en hjälp på traven, och om det är så, varför vänta? Och om allt är som det ska så kan det vara skönt att veta det och kanske kan den vetskapen få dig att slappna av?
Åh vad jobbigt, förstår att du nästan ångrar att du tog det där testet :( Du kanske lyckades bli gravid när du slappnade av för att hjälpen var på väg? jag tror ändå man påverkas av den mentala delen även om de påstår att tankar och stress inte ska göra det. Man säger ju ändå att tron gör hälften. Känns konstigt om de skulle neka dig? Nu har de ju ändå bokat in dig. Jag håller tummarna för att de hjälper till <3
Ja min BM sa säkert så för att det bara gått 2 månader, även om hon aldrig hade hört någon annan säga att de hade ont i äggstocken så länge som jag. Jag använder dock ÄL-test ändå, i och med att jag jobbar dag och sambon kväll så måste jag ju väcka honom för sex på morgonen innan jag åker till jobbet om det ger utslag på en vardag. Inte alls kul att stressa fram ett ligg, jag som har prestationsångest i vanliga fall liksom. :(
Rosenrot har jag läst om! Kanske är värt att testa även för mig? Jag äter nån multivitamintablett för kvinnor som innehåller även folsyra. Testar denna månaden att äta bidrottninggelé och har läst på lite grann om munkpeppar som jag funderar på. men känns dumt att ta allt samtidig!!
Jag ska ringa när nästa mens kommer tänker jag, så har jag iallafall hunnit se hur denna cykeln utvecklar sig.