• Josefine h

ÄR JAG GRAVID?

Hej! Jag blir snart tokig(!)

Jag och min sambo hade samlag sön 6/8 och mån 7/8, började på måndag kväll sen känna som en molande värk, lik mens värk. Så jag tänkte att ja ja nu kommer mensen inatt (får aldrig den värken annars). Hade inte fått ngn mens när jag vaknade o kollade min App där de stod att jag hade ägglossning på söndagen då vi hade samlag????

Har nu haft denna värken sen den 7/8 från o till i princip varje dag. Det gör inte lika ont som vanlig mens värk men samma känsla!

Tog ett test 9 dagar INNAN beräknad mens med "CB early test", fick svagt positivt! Sen tog jag digitalt dagen efter alltså 8 dagar innan mens stod "inte gravid". Väntade tills nu imorse med CB "vanliga" test. Där jag fick ett negativt svar..men det är nånting i kroppen som ändå säger att jag är gravid ??? Aldrig känt såhär innan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-15 12:34
    Är det någon mer som haft såhär men ändå senare plussat?? Vill så gärna att det ska vara positivt men börjar tappa hoppet ????

• Svar på tråden ÄR JAG GRAVID?
  • Hacacat

Ca 14-16 dagar efter ägglossning är det mest tillförlitligt att ta ett test. Mycket pga att hormonerna inte kommit upp på höga värden utav ämnet hcg. Sen in man få ett + innan MEN ändå kommer mensen. Detta då det inte alltid är så att kroppen "fattar att den är gravid". Så det blir ett "tidigt missfall". Så för att du ska få så tillförlit svar som möjligt så testa igen om en vecka

• Madida

Men jisses, lugna dig. Denna iver. Snart börjar folk ts graviditetstest 2 timmar efter samlag.

Nä men seriöst, jag förstår att man är nyfiken men man måste helt enkelt vänta. Alla dessa alldeles för tidiga tester gör en bara knäpp. Vänta till BIM.

I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Josefine h

Ja fast det är klart man är nyfiken! Speciellt om man känner så mycket!

Nu har dock den molande värken avtagit lite...sen igår..igår började det istället (bara ca 3 gånger) sticka på ett o samma ställe på vänster sida , inte höger. Och lite även nu. Blir lite orolig då jag aldrig känt såhär tidigare i min kropp o jag har aldrig tidigare varit gravid. Ska ha mens på måndag..

• JennyNG
    Josefine h skrev 2017-08-15 12:27:14 följande:

Hej! Jag blir snart tokig(!)

Jag och min sambo hade samlag sön 6/8 och mån 7/8, började på måndag kväll sen känna som en molande värk, lik mens värk. Så jag tänkte att ja ja nu kommer mensen inatt (får aldrig den värken annars). Hade inte fått ngn mens när jag vaknade o kollade min App där de stod att jag hade ägglossning på söndagen då vi hade samlag????

Har nu haft denna värken sen den 7/8 från o till i princip varje dag. Det gör inte lika ont som vanlig mens värk men samma känsla!

Tog ett test 9 dagar INNAN beräknad mens med "CB early test", fick svagt positivt! Sen tog jag digitalt dagen efter alltså 8 dagar innan mens stod "inte gravid". Väntade tills nu imorse med CB "vanliga" test. Där jag fick ett negativt svar..men det är nånting i kroppen som ändå säger att jag är gravid ??? Aldrig känt såhär innan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-15 12:34

Är det någon mer som haft såhär men ändå senare plussat?? Vill så gärna att det ska vara positivt men börjar tappa hoppet ????

Men de är ju typ lika som mig. Hade oxå ägglossning då (enligt appen och svagt streck på test) och skulle haft mens i går så väntar in mensen. Sen som du skrev här nere och att du känner stickningar och värk. Jag har för visso varit gravid men hade inga symtom då utan jag tog ett test bara för att "kolla" eftersom vi skulle starta IVF samma dag.

Och jag brukar aldrig känna så här innan en mens. Nu ikväll fick jag en sådan jäkla värk i magen så får se om lyckan e med eller om mensen kommer. Annars ska jag ta ett test på fredag ????

Har du testat nå?
Svar på tråden ÄR JAG GRAVID?