• Anonym (?)

Köpare på Tradera försöker pruta, vanligt?

Är det vanligt att människor på Tradera prutar? Jag säljer en del märkeskläder och har höga utgångspriset (det lägsta som jag kan tänka mig släppa dem för) och idag blev jag kontaktad av en kvinna som undrar om jag vill sälja ett visst plagg till henne för hälften av utgångspriset. Förvånad Vanligt att man prutar på Tradera? Jag trodde att det var auktion och att det var upp till säljaren att bestämma utgångspriset (och självklart är det frivilligt att buda...). 

• Svar på tråden Köpare på Tradera försöker pruta, vanligt?
  • Malineest
    Anonym (?) skrev 2017-08-15 20:40:21 följande:

Är det vanligt att människor på Tradera prutar? Jag säljer en del märkeskläder och har höga utgångspriset (det lägsta som jag kan tänka mig släppa dem för) och idag blev jag kontaktad av en kvinna som undrar om jag vill sälja ett visst plagg till henne för hälften av utgångspriset.  Vanligt att man prutar på Tradera? Jag trodde att det var auktion och att det var upp till säljaren att bestämma utgångspriset (och självklart är det frivilligt att buda...). 

Jag har jobbat på Tradera i 2 år. Det händer att säljare får dessa frågor. Det är tillåtet att fråga givetvis, men det är inte tillåtet av potentiella köparen att köpa plagget direkt för ett annat pris av dig, utan att buda. De behöver då buda på annonsen och köpa allt som finns i din annons om du själv inte lägger ut det plagget endast. Det är helt upp till dig och utgångspris är vad som gäller, du har uppfattat det riktigt :)
  • Ottosson

Har jag aldrig varit med om, låter väldigt respektlös. Vill man pruta kan man bege sig till valfri bazaar istället.

Svar på tråden Köpare på Tradera försöker pruta, vanligt?