• Anonym (Ts)
    Äldre 15 Aug 21:38
    18070 visningar
    27 svar
    27
    18070

    Varför slutar killar bara svara?

    Som rubriken lyder - varför slutar män bara att svara när de inte är intresserade längre eller bara får annat bättre för sig? Fega eller bara jäkligt egotrippade?

  • Svar på tråden Varför slutar killar bara svara?
  • Äldre 15 Aug 21:41
    #1

    Alltså jag har slutat prata med folk för jag anser att dom visar lite intresse, ta tjejen jag snackade med senast, i början var hon trevlig flördig och sådär, sen helt plötsligt tog hon ibland en vecka på sig att svara osv osv osv, de kändes liksom som hon endå inte ville så varför ska jag då ens försöka =P inte vanligt att jag gör så men det har hänt

  • Äldre 15 Aug 22:24
    #2
    +3

    Förmodligen av samma anledning som tjejer brukar sluta svara.

  • Anonym (Madde­)
    Äldre 15 Aug 22:59
    #3

    Därför att man kanske inte vill skriva "nu tappade jag intresset för dig så härmed slutar jag skriva"

    Jag ser hellre att någon bara slutar skriva till mig, jag fattar vinken ändå. 

  • Anonym (trög)
    Äldre 16 Aug 00:45
    #4
    Anonym (Ts) skrev 2017-08-15 21:38:45 följande:

    Som rubriken lyder - varför slutar män bara att svara när de inte är intresserade längre eller bara får annat bättre för sig? Fega eller bara jäkligt egotrippade?


    För att vissa har svårt fatta att man inte längre är intresserad och för att slippa dramer så slutar man höra av sig och hoppas att personen fattar vinken.
  • Anonym (G)
    Äldre 16 Aug 13:00
    #5
    Arcnice skrev 2017-08-15 22:24:08 följande:
    Förmodligen av samma anledning som tjejer brukar sluta svara.
    Eller hur
  • Anonym (Hh)
    Äldre 16 Aug 18:24
    #6
    +1

    Tänker du innan man setts eller efter?

    Om det är meddelanden på en dejtsida så kan även jag som tjej sluta svara om intresset svalnar.

    Men om man dejtat så tycker jag inte att det är för mycket begärt att skriva att det inte kändes rätt. Det är liksom sunt förnuft bara.

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Äldre 16 Aug 20:06
    #7
    Anonym (Hh) skrev 2017-08-16 18:24:22 följande:

    Tänker du innan man setts eller efter?

    Om det är meddelanden på en dejtsida så kan även jag som tjej sluta svara om intresset svalnar.

    Men om man dejtat så tycker jag inte att det är för mycket begärt att skriva att det inte kändes rätt. Det är liksom sunt förnuft bara.


    I mitt fall har vi träffats 3 ggr och var överens om att höra av oss efter våra semestrar. Han hörde av sig när jag fortfarande var borta men när jag kom hem (ca 1 vecka senare) och skrev svarade han varken på det första (svaret på hans) eller mitt andra sms som jag skickade när jag var hemma. Därför tycker jag det är ett märkligt beteende att först visa intresse och sen bara sluta svara. Känns fegt.
  • Anonym (Hh)
    Äldre 16 Aug 22:46
    #8
    Anonym (Ts) skrev 2017-08-16 20:06:12 följande:

    I mitt fall har vi träffats 3 ggr och var överens om att höra av oss efter våra semestrar. Han hörde av sig när jag fortfarande var borta men när jag kom hem (ca 1 vecka senare) och skrev svarade han varken på det första (svaret på hans) eller mitt andra sms som jag skickade när jag var hemma. Därför tycker jag det är ett märkligt beteende att först visa intresse och sen bara sluta svara. Känns fegt.


    I ett sånt läge så är det kasst att han inte svarar. Det räcker med ett tack men nej tack. Då vet man och kan gå vidare.

    Istället går man och väntar och hoppas.
  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Äldre 18 Aug 12:47
    #10
    Anonym (Hh) skrev 2017-08-16 22:46:59 följande:

    I ett sånt läge så är det kasst att han inte svarar. Det räcker med ett tack men nej tack. Då vet man och kan gå vidare.

    Istället går man och väntar och hoppas.


    Ja alltså visst är han en stor skithög? Skrev tom att jag fattade om ngn annan dykt upp men att det vore bra om han bara skrev det då men han ska väll ha mig som backup. Blir förbannad.
  • Anonym (Hh)
    Äldre 18 Aug 23:54
    #11
    Anonym (Ts) skrev 2017-08-18 12:47:46 följande:

    Ja alltså visst är han en stor skithög? Skrev tom att jag fattade om ngn annan dykt upp men att det vore bra om han bara skrev det då men han ska väll ha mig som backup. Blir förbannad.


    Det är en stor nackdel med världen vi lever i idag. Att allt finns i mobilen som alltid finns med en. Många tar sig inte tid att lära känna någon, utan tittar vidare för att se om man hittar något bättre.

    En i taget verkar inte finnas länge utan det ska vara flera bollar i luften samtidigt osv.

    Träffar man väl nån så garderar de sig med att de bara vill ligga, de vill vara fria.
Svar på tråden Varför slutar killar bara svara?