• Ultimat1234

Hur sent?

Hej! ????

Hur länge kan man gå innan det syns utslag på grav test? Har ni några erfarenheter ang. det?

T.ex. ni har haft symtom och tagit ett gravtest som visade negativt, sedan tagit ett nytt lite senare som visat positivt.

Jag har nämligen många symtom men tog ett test igår som visade negativt..

Skriv ni som vet något om det!! ????

• Svar på tråden Hur sent?
  • student2013

När ska/skulle din mens komma? Är det långt dit så kan du ju testa då annars vänta på svar från någon annan.

• Ultimat1234
    student2013 skrev 2017-08-16 14:03:30 följande:

När ska/skulle din mens komma? Är det långt dit så kan du ju testa då annars vänta på svar från någon annan.

Jag äter cerazette minipiller så har ingen mens, eller den kommer lite när den känner för det. Har inte haft det på länge.
  • Ultimat1234
    student2013 skrev 2017-08-16 14:03:30 följande:

Men nu så har jag mörkbruna flytningar/mens, men inte alls mycket utan det räcker med ett litet trosskydd endast. Det började med lite peachfärgad och sedan har den bara mörknat för varje dag, nu har jag haft så i över en vecka.
  • Ultimat1234
    student2013 skrev 2017-08-16 18:08:52 följande:

Då har jag ingen aning du kan alltid rådfråga vårdcentralen.

Ja precis, tack iallafall!
  • Kyriie88

Rent biologiskt brukar bim vara genomsnittligen 14 dagar efter ägglossning. Vänta en vecka, ta ett nytt test. Är det negativt vänta ytterliggare en vecka. Kroppen är bra på placebo när hjärnan är orolig, men sen kan de även va gravsymtom. Vissa säger sig få dagarna efter ägglossning och vissa veckoe efter bim.

Är det sista testet negativt och du fortfarande är orolig skulle jag ringa till bm/gyn :)

• Ultimat1234
    Kyriie88 skrev 2017-08-16 22:37:32 följande:

Rent biologiskt brukar bim vara genomsnittligen 14 dagar efter ägglossning. Vänta en vecka, ta ett nytt test. Är det negativt vänta ytterliggare en vecka. Kroppen är bra på placebo när hjärnan är orolig, men sen kan de även va gravsymtom. Vissa säger sig få dagarna efter ägglossning och vissa veckoe efter bim.

Är det sista testet negativt och du fortfarande är orolig skulle jag ringa till bm/gyn :)

Okej tack för tipset! Ska ta ett till test om 5 dagar. Har du varit gravid någon gång tidigare? :)
  • Kyriie88
    Ultimat1234 skrev 2017-08-16 22:42:48 följande:
    Okej tack för tipset! Ska ta ett till test om 5 dagar. Har du varit gravid någon gång tidigare? :)
    Är gravid för första gången nu :) (8+5)
  • Ultimat1234
    Kyriie88 skrev 2017-08-17 11:41:36 följande:

Är gravid för första gången nu :) (8+5)

Åh vad kul, grattis! När/hur fick du reda på att du var gravid? :)
  • Kyriie88
    Ultimat1234 skrev 2017-08-17 18:27:53 följande:

Åh vad kul, grattis! När/hur fick du reda på att du var gravid? :)

Tack :) det var planerat så höll koll på ägglossningen och plussade bim -3 :)
Svar på tråden Hur sent?