• Anonym (....)

Om man blockerar någons nummer

Kan personen då ändå ta sig förbi det, t ex om den har iphone och slår av "Visa mitt nummer" så att den ringer med hemligt nummer?

• Svar på tråden Om man blockerar någons nummer
  • Anonym (Testa!)

Bra fråga! Be nån kompis med iphone testa. Blockera hens nr o be hen ringa med hemligt.

• äsch

Ja, ringer personen med hemligt nummer så kommer den fram. Just eftersom det är numret som är blockerat, inte själva sim-kortet eller telefonen.

• Anonym (nä?)

Det tror jag faktiskt inte. Slår man in prefixet för okänt nummer är det för för att du inte skall se det. Men telefonerna borde känna av numret. Men din operatör borde kunna svara på det.

• Anonym (nä?)
    Anonym (nä?) skrev 2017-08-16 13:19:35 följande:
    Det tror jag faktiskt inte. Slår man in prefixet för okänt nummer är det för för att du inte skall se det. Men telefonerna borde känna av numret. Men din operatör borde kunna svara på det.
    Och likaså med Iphones att inte visa nummer. Telefonerna känner ju av varifrån numret rings.
  • äsch
    Anonym (nä?) skrev 2017-08-16 13:20:20 följande:
    Och likaså med Iphones att inte visa nummer. Telefonerna känner ju av varifrån numret rings.
    Nej, det går tyvärr inte. Telefonen blockar som sagt bara numret, inte IMEI eller SIM. Dock hade det varit trevligt om det vore så, men så är tyvärr inte fallet.
  • Anonym (Appar)

Finns massa olika gratis appar som blockerar nummer för både smatal och sms. I en del såna appar kan man även blockera "dolt nummer", om man vill det. Nackdelen är ju då att man kan missa andra personer som också ringer med dolt/hemligt nummer... Men där får man ju avväga vad som är viktigast, att inte bli störd av en viss person etc. Det går nog inte att smsa med dolt nummer har jag för mig. Så om du har andra personer med dolt nummer som du vill ska kunna nå dig, så får du säga till dem att smsa istället för att ringa...

Svar på tråden Om man blockerar någons nummer