• Smultron93

Jobba på öppna förskolan?

Hej!

Är det någon som jobbar/jobbat på öppna förskolan och hur exakt går det till? Hur ser dagarna/arbetet ut?

Jag är förskollärare och jobbar på en förskola sedan 1,5 år. Känner mig så sjukt stressad ibland över allt administrativt som måste göras hela tiden, exempelvis dokumentation & utvecklingssamtal osv..

Hur ser det administrativa jobbet ut på en öppen förskola som förskollärare? Hur många personal är man på hur många barn?

Mvh en trött förskollärare

• Svar på tråden Jobba på öppna förskolan?
  • Anonym (Tjej)

Jag jobbar inte som det men brukar va mycket på öppna förskolan med min son. Där är dom 2 pedagoger. Och föräldrarna är med hela tiden med barnen så dom har nog inget hur många pedagoger per antal barn. Sen är det en av dom som har barnvagnapromenad medan den andra är den som har hand om olika pyssel och sånt inne och även babymassage en gång i veckan tror det är. Vet inte om du har varit på öppen förskola men hoppas jag hjälpte dig lite iaf :)

• Smultron93
    Anonym (Tjej) skrev 2017-08-16 12:57:56 följande:

Jag jobbar inte som det men brukar va mycket på öppna förskolan med min son. Där är dom 2 pedagoger. Och föräldrarna är med hela tiden med barnen så dom har nog inget hur många pedagoger per antal barn. Sen är det en av dom som har barnvagnapromenad medan den andra är den som har hand om olika pyssel och sånt inne och även babymassage en gång i veckan tror det är. Vet inte om du har varit på öppen förskola men hoppas jag hjälpte dig lite iaf :)

Tack!! Verkar vara så mysigt! Eller hur upplever du stressnivån? Vilka tider under dagen är ni där med barnen?
  • Anonym (Mamma)

De öppna förskolor jag gick till personal.

Kyrkan en kvinna som jobbade i församlingen, trevlig, sjöng och förmedlade lite god etik, fixade fika gullade med barnen. Öppet 1 dag i veckan.

Kommunens öppna förskola 2 äldre kvinnor förskollärare, de hade varigt i kommunens tjänst länge. Hade även hand om träffar för pappor, nyanlända, unga föräldrar och övervakat umgänge.

Vet att den ena som mina föräldrar känner även typ samarbetade med soc när föräldrar hade svårt attta hand om barnen.

• Anonym (Tjej)

Känner lugnet faktiskt när jag kommer dit. Känns som att de flesta som kommer dit kommer dit för att koppla av. Medan man pysslar med nåt så kan barnet leka i ringen med andra barn och alla har ett extra öga för barnet. Vi är där torsdsgar mellan 13-16 för tiden passar oss bäst. Andra tider är mån-tis 9.00-12.30. Sen har dom babyöppet där barnet får va tills det fyller 1 år. Och då är tiderna mån 13.30-16.00 och ons 9.30-12.30

Svar på tråden Jobba på öppna förskolan?