• rosvatten

Orolig känsla i kroppen, känner mig inte gravid

Hej alla fina familjelivare!

Jag har lite funderingar och undrar mest om någon känt liknande men att allt ändå varit normalt.

Jag går in i vecka 9 imorgon och är orolig att jag inte är gravid längre. Det är bara nån känsla i kroppen som gör att det känns så. Vart jag än läser så står det alltid om kvinnor som mår så dåligt, kräks, är yra, kan inte jobba osv osv. Och här är jag med sjukt milda symtom.

Får höra hela tiden: "var glad att du mår bra och inte känner av så mycket". Men det gör ju mig så orolig att inte känna mig gravid, skulle lika gärna kunna vara en förkylning utan snuvan liksom..

Mina symtom sedan jag plussade:

Lätt ömma bröst

Molvärk från att jag plussade till v 6

Osugen på nästan all mat

Väldigt lätt illamående

Ska på inskrivning den 28e och några veckor efter kommer jag göra ultraljud (KUB). Tänk om dom skulle hitta ett dött foster!! Usch, vilken rädsla..

• Svar på tråden Orolig känsla i kroppen, känner mig inte gravid
  • Jag är bara jag

Tror det är så bara att vi som mått uselt hörs och syns mest och alla de där som mått okey och inte känt sig gravida alls har liksom inget att säga. Glad För det är vanligt att inte känna nåt direkt- helt normalt! Vissa går ju och vet inte  ens att de är gravida tills de föder barn!  Förvånad Jag håller nog med dom so säger att du ska vara glad att du slipper det värsta. Flört Att må uselt är ju dessutom ingen garanti ändå att man verkligen får barn. Är du riktigt orolig så boka ett privat VUL. Oro kan jag förstå för jag hade 4 missfall innan sonen som tog 10 år att få till.

• reptilina

Försök att inte vara orolig angående svaga symptom. Jag är nu i vecka 14 och har knappt känt något under hela graviditeten, förutom magknip då och då. Inte mått illa alls eller kräkts en enda gång.

För mig gick det så långt att jag tjatade mig till ett VUL i vecka 8 för att se att något fanns där, och det gjorde det. Sen var det 5 v till med en tyst kropp fram till KUB och då hade det lilla krypet vuxit från 1,5 till 6,5cm.

Min BM är klok, hon säger att de flesta graviditeter faktiskt stannar kvar och går bra. Så länge du inte blöder så antag att det får bra. Och om du inte kan hålla dig, ta kontakt med vårdgivare och fråga om du kan få göra ett privat UL.

Stort lycka till!

• As86

Har mått toppen genom första och nu framtill idag v 27. Nästan bättre än någonsin. Jag tyckte också att det var jobbigt och oroväckande att inte känna något. Hur skulle man då veta? Förstår dig så väl. Låt tiden gå så ska du se på kub att allt otroligt nog är fin fint :) lycka till och grattis till graviditeten.

• Finlandarn

Hej! Jag hade lite sjuka bröst, lätt illamående och trött de första veckorna, men kände mig inte alls gravid utan bara lite sjuk. Är nu i v. 17 och känner vi fortfarande inte gravid, eller så kan jag bara inte riktigt tro det :) Har sett fostret på ul i v. 13 och hörde dennes hjärtljud så sent som i tisdags. Har även börjat få en ordentlig gravidmage - ändå känner jag mig inte direkt gravid. Kanske sen när man börjar känna sparkar ordentligt :)

• Sommargrodan

Hej!

Är i vecka 16 och när jag blev gravid svällde brösten, mådde hemskt illa, extrem trötthet och svällde över magen direkt (tarmarna) och i vecka 8 försvann allt. Kände mig helt tom och i v 9 var knappt brösten svullna. Det var en hemsk känsla fram till kub i rädsla för MA... Kan säga att hjärtat slog dubbelt när jag låg på britsen inför kub och 2 sekunder senare fick jag se en bebis och allt brast i glädje tårar. Så oroa dig inte!! Det leder ingen vart, välj att VÄNTA BARN, inte vänta MF/MA. Lycka till!!! Kroppen din har bara vant sig vid hormonerna och därför känner du inte så start som du tidigare gjort : - )

• Anonym (Lovis)

Jag fick också betydligt svagare eller mer ojämna symtom efter v 9. Dog nästan av oro!!! Vissa dagar kände jag mer men framför allt brösten var det som mest blev mindre svullna o ömma vissa dagar. Det visade sig att det var helt normalt! :)

Somliga har knappt symtom alls under en grav. Det tycker jag är häftigt.

• Anniie

Jag är i vecka 12 och om ca en vecka ska jag på första ultraljudet och jag är så nervös!! Känner mig inte alls gravid och är rädd att dom ska säga att det inte finns något där inne eller att något ska ha hänt, en så kallad Missed Abortion. Nej fy för denna oro man ständigt känner!

Svar på tråden Orolig känsla i kroppen, känner mig inte gravid