• Anonym (ånges­t)
    Äldre 16 Aug 22:50
    1979 visningar
    2 svar
    2
    1979

    Anmäla jourhem?

    Jag bodde i 2 jourhem innan jag flyttade till familjehem och det ena var inte bra, pallar inte förklara men när jag tänker på det i efterhand får jag ångest över att jag inte sa till soc att det inte var bra för dom har antagligen många barn och unga som bor där. i jourhem så bor ju bara barnen/ungdomarna där en kortare tid men ändå, det är ju inte direkt ett bra jourhem om man har ångest över hur det var där. Jag har tänkt på om man kan anmäla anonymt så dom på soc som utreder kanske gör en ny utredning eller hembesök, frågar dom som bor där etc men jag har ingen aning. svara gärna om någon vet hur det fungerar.

  • Svar på tråden Anmäla jourhem?
  • Äldre 19 Aug 15:36
    #1

    Har ingen aning om hur det funkar eller vart du anmäler, men tycker absolut att du ska göra det! Det är ju superviktigt att det fungerar bra i de jour- och familjehem som finns, det är ju bara positivt om det kollas upp en extra gång.

    Kan du prata med din socialsekreterare du har nu kanske?

  • Anonym (Ja)
    Äldre 19 Aug 15:45
    #2

    Man kan väl anmäla till socialtjänsten att barnen som bor där nu far illa fast du kanske inte vet vilka som bor där. Det går iallafall att göra anonymt.

Svar på tråden Anmäla jourhem?