• Anonym (Bloody Mary)

Letrozol, nidblödningar och hela helvetet

Jaha...

Jag och sambon kämpar för att få barn, går mindre bra så nu får vi hjälp av läkare. Käkar letrozol sedan 4 cykler och har alla gånger fått ägg som hållut rätt storlek i rätt tid och perfekt slemhinna osv.

Enligt ägglossningstesten har jag ägglossning regelbundet. Nu två månader har min läkare inte gjort ultraljud dock pga semestrar men jag skulle fortsätta medicinera.

Fick mensen den 28 juli, vilket var några dagar (ca 4) tidigare än beräknat och som varade 1 dag längre än vanligt (även om de sista dagarna var den väldigt sparsam jämnfört med annars) inget jättekonstigt i semester tider tänker jag.

Mensen tog slut 4 augusti. Testade varje dag med clearblue advanced och de 9 augusti gav den positivt utslag! Dagen efter åkte jag bort på semester utan min partner...tajmingen suger jag vet!

I måndags kväll (dvs 4 dagar efter påbörjad ägglossning) när jag skulle gå och lägga mig såg jag lite blod i trosan samt när jag torkade mig! Fram till igår var det just någon droppe brunaktigt blod. Men igår ökade det på lite så jag kan konstatera att jag blöder. Jag har dock EXTREMT stark mens vanligen och detta är så långt ifrån det som man kan komma! I vanliga fall blöder jag igenom en nattbinda på en timme... Två om jag har menskopp (det är utrett men de hittade inget fel) nu har jag bytt när jag går på toa mer för att det är svettigt snarare än mängden blod.

Jag har även en konstant molande mensvärk, inte jättemycket som jag brukar ha men irriterande.

Det hela gör mig fundersam.... Kan det vara en nidblödning som är så kraftig och varar så länge? Är det en ultratidig mens den ska ju inte komma förens den 26/8? Så den är nästan 2 veckor tidig! Eller tidigt missfall?

Någon där ute som varit med om något liknande?

(skrivet på mobil så hoppas det inte är massor med stavfel samt att styckeindelningen följer med)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-11-20 15:01
    Liten uppdatering...

Min blödning visade sig troligen vara ett MA.... Höll sig en hel månad.
    Gick till min Fertilitetsklinik och fick utskrivet något som skulle stoppa blödningen. Det funkade inte....

Kollade mitt AMH samtidigt, och det var väldigt lågt 0,4. Så blev riktigt ledsen, men min läkare sa att vi skulle prova lite till och om det inte funkade och jag bara fick ner mitt BMI (Hypotyreos gör att jag är kraftig trots dieter och att jag rör mig mycket)

Jag har fortsatt med Letrozol och denna månades fick jag även utskriver sprutor med Ovitrelle.

Tog den i fredags (tycker själv jag var modig som tog den själv :-P ) och vi sexade loss hela helgen enligt instruktionerna från läkaren. Och nu sitter jag här och håller tummar och tår!! Gör så ont och spänner i magen (eller ja nedre delen..... ) sitter och funderar på om det är biverkningarna eller något annat... Ja jag vet att det skulle vara tidigt, men ja... hoppas ju så....

Någon annan som tagit sprutan som kan berätta något?? Har det varit så för er också?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-11-20 15:02
    0,2 på AMH inget annat... suck...
    Skriver snabbt och fel :-P

• Svar på tråden Letrozol, nidblödningar och hela helvetet
  • Anonym (Bloody Mary)

Vi hade alltså sex kvällen innan jag åkte!

• Anonym (Bloody Mary)

Någon?

• Anonym (Bloody Mary)

Gaaaaah idag stannade först allt av men har lite försiktigt kommit tillbaks... Förut var det mörkt och trögflytande nu är det super ljust och rinnigt....

Ingen som varit med om liknande?

• Anonym (Bloody Mary)

Det har pånytt stannat av. Lite rosa om jag torkar mig men annars inget. Suck är så förvirrad!!

Och orolig..... Tänk om något är fel, eller om det är klimakteriet. Först tänkte jag att det kunde vara nidblödning men då det varat så länge vet jag inte vad jag ska tro. Hade det varit som vanlig mens hade jag trott att det var mensen som var tidig. Men nu är det så svagt och inte på något sätt som min mens brukar vara!

• Anonym (Bloody Mary)

Nu ikväll har jag börjat blöda igen... Lite kraftigare igen. FÅR SPADER!

Är det verkligen ingen där ute som varit med om något liknande?

• Anonym (Bloody Mary)

Skriver till mig själv då tydligen eftersom ingen verkar ha varit med om något liknande. Försöker bestämma mig för om jag ska se det som en extremtidig och svag mens..... Eller om jag bör boka tid hos läkare nästa vecka... Min fertilitetsläkare är på semester månaden ut...suck...

• Anonym (Bloody Mary)

Fortfarande den enda som skriver här....

Blödningen är kvar...Har dock känslan att det blivit värre igår och idag. Har konstant molvärk som ibland blir mycket värre, och rör jag på magen över livmodern är jag svullen och öm.... Funderar på att åka till vårdcentralen imorgon. Eller gynakuten, får kolla med 1177. Om någon har en idé el uppmuntrande ord att ge så tas det tacksamt emot!

• Anonym (Elin)

Jag har haft samma som du vid ett tillfälle! Började blöda ca fyra dagar efter äl och fortsatte.. gick tyvärr över till en "vanlig" mens och jag blödde totalt i ca tre veckor.. kollade upp de. Dom kunde inte hitta nåt fel och sa att det måste bara varit nåt som "ville ut"...:/ var inte heller gravid eller liknande..

• Anonym (Bloody Mary)
    Anonym (.) skrev 2017-08-22 01:02:36 följande:

Sara?

Heter inte Sara ????
    Anonym (Elin) skrev 2017-08-22 02:16:15 följande:

Jag har haft samma som du vid ett tillfälle! Började blöda ca fyra dagar efter äl och fortsatte.. gick tyvärr över till en "vanlig" mens och jag blödde totalt i ca tre veckor.. kollade upp de. Dom kunde inte hitta nåt fel och sa att det måste bara varit nåt som "ville ut"...:/ var inte heller gravid eller liknande..

Jag blev bara sämre och blödde mer... Fick tag på min läkare och fick provera utskrivet för att stoppa blödningen. Tar några dagar men börjar må bättre iallafall. Ledsen som satan, men antar att det bara är att försöka igen.... Fyller 38 om några veckor så min läkare sa att vi behöver fundera på om vi ska köra IVF snart.... Känner mig nedslagen och trasig...Men bara att kämpa på...
Svar på tråden Letrozol, nidblödningar och hela helvetet