• Äldre 17 Aug 10:02
    4660 visningar
    6 svar
    6
    4660

    Lunden förskola i Vasastan?!

    Hej!

    Vår dotter har fått en plats på Lunden förskola i Vasastan Stockholm och vi undrar om någon har några erfarenheter av den här förskolan?

    Vi har varit där på besök men observerade att betyget från enkätundersökningen sjunkit markant från 2016 till 2017. Det va toppbetyg innan (då vi sökte) men nu verkar det inte lika bra. 

    Någon som vet varför??
  • Svar på tråden Lunden förskola i Vasastan?!
  • Äldre 17 Aug 10:05
    #1

    Kan inte svara på hur det ser ut idag egentligen, men vår dotter har gått där. Född -07.
    Personalen har vi alltid gillat, mer att lokalerna var så slitna som vi hade svårt med.
    Sen vi slutade har de också bytt till en kock som lagar all mat från grunden. (Ser bilder på IG och det är en markant skillnad på maten)
    De har också gjort renoveringar av lokalen så även den biten är bättre.
    Vet inte vilken personal som är kvar på småbarnsavdelningen så de kan jag ej uttala mig om.
    På det stora hela tror jag inte att Lunden är så mycket sämre än något annat ställe.

  • Äldre 17 Aug 10:14
    #2

    Tack för ditt svar, det hjälper verkligen med sådan information.


    Mat är ett område där Lunden får toppbetyg, även i den senaste undersökningen. Det som blivit sämre är Nöjdhet, trygghet och kommunikation, ganska så markant! Man undrar ju varför, på en förskola som tidigare fått topp i allt?

  • Anonym (08mor­san)
    Äldre 17 Aug 10:14
    #3

    Har du kollat vad som förändrats i undersökningen, på vilka punkter resultaten gått ner?Ibland kan det sjunka för att tex personal som jobbat länge byter tjänst/går i pension eller att lokalerna renoverats under året.

    Har det sjunkit väldigt mycket eller är det bara mindre förändringar? I så fall kan det också bero på vilka förväntningar föräldrar har (vissa mer rimliga än andra).

    Har haft barn på en annan kommunal förskola i Vasastan/City och vet att enkätresultaten varierade en del melllan åren även om vi alltid var nöjda med den omsorg våra barn fick.

  • Äldre 17 Aug 10:32
    #4

    Detta är kategorierna som förskolan har fått negativ respons på.:


     


    Jag kan rekommendera mitt barns förskola


    Jag är som helhet nöjd med mitt barns förskola


    Jag upplever att förskolan i sin helhet är trygg och säker för mitt barn.

    De är ganska övergripande som ni ser. Därför hade man ju velat veta varför! De har gått från en 95-100 % positiv rating, och 0 % missnöjda till att nästan 20 % är missnöjda eller mycket missnöjda.


     


    Maten är tydligen superbra, kocken de har var tydligen med i Sveriges Mästerkock :)

  • Äldre 17 Aug 10:33
    #5

    Kan ju bero på vilken sorts föräldrar som svarat just då. En del har väldigt höga krav och kanske svarar som de gör för att få ännu en förbättring?
    Svårt att veta förstås.
    Har ni varit där på besök?

  • Äldre 17 Aug 12:17
    #6

    Ja vi har varit på besök men då hade vi inte uppmärksammat förändringen från 2016 till 2017. 
    Hoppas någon annan förälder dyker upp med sin erfarenhet :) 

Svar på tråden Lunden förskola i Vasastan?!