• Anniie

Gravid i vecka 10

Hej på er! Detta är mitt första inlägg någonsin i ett sånt här sammanhang. Jag är 24 år och gravid i vecka 10, går in i vecka 11 på lördag. Jag har under varit så orolig under mig graviditet eftersom man faktiskt inte känner av barnet (om man bortser från symtom) och jag har haft väldigt lindriga. Har varit så rädd att det ska ha hänt något och att man ska få se det på ultraljudet, har tid för KUB i början av september. Är det någon mer än jag som har känt denna starka oro och nästan inte ens känt sig gravid?

• Svar på tråden Gravid i vecka 10
  • Carambolan

Absolut! Med mitt första barn (har tre nu) gjorde jag dessutom inte kub. Minns hur jag låg där på britsen inför RUL i vecka 20 och hade panik över att det inte skulle finnas någon bebis och att jag bara inbillat mig allting. Det fanns det förstås och blev ett friskt och glatt barn

• tjejenA

Tror inte nån känner av barnet så tidigt. Jag kände inte heller nåt..och hade inte symptom så tidigt och var orolig för missfall jämt...och till och med efteråt när jag väl kände sparkarna så levde man i nån slags oro ändå och det är jätte vanligt att man känner så. Man får bara försöka leva i nuet och njuta av graviditeten för du kan inte påverka nåt. Bara ta det lungt och inte stressa så går det bra ska du se :)

• emizz

Hej

I mina tidigare graviditeter har jag inte känt barnet förrän efter v 16. symptomen kan komma och gå under graviditeten så det är inget ovanligt försök att slappna av och njut av din graviditet, snart får du se din bebis på KUB testetHjärta lycka till!

Ehliaz-09 Alice-11 Bebis-18
  • Anniie
    Carambolan skrev 2017-08-17 10:07:26 följande:

Absolut! Med mitt första barn (har tre nu) gjorde jag dessutom inte kub. Minns hur jag låg där på britsen inför RUL i vecka 20 och hade panik över att det inte skulle finnas någon bebis och att jag bara inbillat mig allting. Det fanns det förstås och blev ett friskt och glatt barn

Ja det är så jag också har tänkt, att jag ska komma dit och så finns det ingen bebis i magen. Hjärnan spelar en verkligen ett spratt!
  • HannaA11

Hej!

Jag är också i v. 10 nu (snart 11) och jag är också väldigt orolig. Jag har dock haft mycket symtom som rejält illamående och kräkningar och en hel del molvärk, men det har börjat lugna ner sig nu och då blir jag orolig att något annat är fel... Blev så nojig att jag var tvungen att ta ett nytt test häromdagen för att verkligen kolla att jag är gravid^^.

Förhoppningsvis ser allt bra ut på KUB så kanske man blir lite lugnare efter det :)

• Anniie
    emizz skrev 2017-08-17 10:10:59 följande:

Hej

I mina tidigare graviditeter har jag inte känt barnet förrän efter v 16. symptomen kan komma och gå under graviditeten så det är inget ovanligt försök att slappna av och njut av din graviditet, snart får du se din bebis på KUB testet lycka till!

Det ska jag försöka göra! Tack för svar ??
  • Anniie
    HannaA11 skrev 2017-08-17 10:23:21 följande:

Hej!

Jag är också i v. 10 nu (snart 11) och jag är också väldigt orolig. Jag har dock haft mycket symtom som rejält illamående och kräkningar och en hel del molvärk, men det har börjat lugna ner sig nu och då blir jag orolig att något annat är fel... Blev så nojig att jag var tvungen att ta ett nytt test häromdagen för att verkligen kolla att jag är gravid^^.

Förhoppningsvis ser allt bra ut på KUB så kanske man blir lite lugnare efter det :)

Jag har haft ont i brösten och molande mensvärk. Lite illamående och vääääldigt känslig för lukter. Som du säger så har mina symtom börjat lugna sig lite så jag har tänkt samma sak som du haha. Önskar dig all lycka i graviditeten :D <3
  • HannaA11
    Anniie skrev 2017-08-17 10:26:31 följande:

Jag har haft ont i brösten och molande mensvärk. Lite illamående och vääääldigt känslig för lukter. Som du säger så har mina symtom börjat lugna sig lite så jag har tänkt samma sak som du haha. Önskar dig all lycka i graviditeten :D <3

Tack! Önskar dig lycka också! Tror att vi är ungefär lika långt gångna dessutom, jag går in i v. 11 imorgon (fredag) :).
  • Anniie
    HannaA11 skrev 2017-08-17 10:33:48 följande:

Tack! Önskar dig lycka också! Tror att vi är ungefär lika långt gångna dessutom, jag går in i v. 11 imorgon (fredag) :).

Och jag i vecka 11 på lördag! Så föder vi förhoppningsvis nästan samtidigt, så kul!! :)
Svar på tråden Gravid i vecka 10