• hundra

Hur håller ni upp kärleken?

Min sambo och jag har bott ihop i över 1,5 år, vart tillsammans i kanske 4 år och vi har det bra. Men det känns som att han inte gillar mig lika mycket längre.... och säger att de pga av stress.

Men om det är stress, hur ska vi kunna hitta tillbaka till varandra? Han vill knappt umgås med mig längre, inte ens i sängen. Blir sur på mig och vill inte lyssna på framtidsplaner (vilket vi kunde för ett tag sedan..).

Alltså, jag förstår att man kan vara såhär. Jag har själv varit stressad pga av ekonomi och jobb. Men hur ska jag hjälpa honom? För det känns som att han inte ens vill ha mig ibland Obestämd

• Svar på tråden Hur håller ni upp kärleken?
  • Mortiscia80

Låter som om han är enormt stressad, ja. Det du kan göra är att hjälpa honom, om han vill ha din hjälp, för detta är något han måste fixa snarare än ni. Det första jag skulle göra är att identifiera vilka stressfaktorer han har i sitt liv och sedan eliminera dem. Han kan behöva professionell hjälp att identifiera dessa men gå igenom hela livssituationen från jobb till vänner, hobbies, släkt, djur osv.

Svar på tråden Hur håller ni upp kärleken?