• varelse

    Gör jag fel?

    Min bebis på 5 månader så älskar sin babysitter, det är också skönt för mig för då hinner jag fixa med annat under tiden. Hon gillar att gunga hårt i den och tittar lite på tv. När jag sätter henne på golvet på en filt och låter henne göra vad hon vill så blir hon arg typ direkt. Hon vänder sig från rygg till mage och visar tecken på att vilja krypa. Men hon blir så jäkla arg och ledsen att jag måste ta upp henne. Det resulterar i att jag ogärna har henne på golvet för hon blir arg meddetsamma. Jag sätter igång babblar, har massa kramdjur runt, ligger där på golvet med henne men inget är jul. Vad ska jag göra? Jag vill ju inte hämma något i utvecklingen för att hon sitter i sittern. Men det är lätt att det blir att ha henne där för hon är så glad och nöjd där. Ni som har bebisar som gillar sittern, hur länge brukar de sitta?

  • Svar på tråden Gör jag fel?
  • Långbenopluto

    Men hur ska hon lära sig krypa om hon inte får träna?

    Att hon blir arg gör inget, det är så hon snabbare kommer igång med krypningen.

  • Mascaraklumpar

    Träna på att ligga på golvet flera korta stunder om dagen och avbryt när hon blir för ledsen. Försök ha någon rutin så att det blir gjort, tex i samband med varje blöjbyte. Får hon träna flera gånger per dag så får hon det behovet tillfredsställt och då går det bra att ha henne i babysittern när du behöver få saker gjorda.

Svar på tråden Gör jag fel?