• Camspr

    Hon låter mig inte resa

    Jag har tre barn sedan ett tidigare förhållande. Jag och min fru hade tänkt ta med barnen på semester vintern 2018/2019 men barnens mamma vägrar detta.

    Vårdnaden är gemensam och barnen är hos oss varannan helg. Eftersom vi har sådan liten tid med barnen så tycker vi att detta hade varit super mysigt och behövligt.

    Kan hon neka barnen en semester?

  • Svar på tråden Hon låter mig inte resa
  • Gryntroll

    Trist läge!
    Varför vill inte mamman till barnen att de ska åka på semester?

    Om jag har förstått det rätt så har man rätt att ta med barnen på semester utomlands när man har delad vårdnad, vad du gör på din tid med barnen är inte den andre förälderns ensak. Men om det sker på mammans planerade tid med barnen kanske det är annorlunda.

  • Camspr
    Gryntroll skrev 2017-08-17 19:57:16 följande:

    Trist läge!
    Varför vill inte mamman till barnen att de ska åka på semester?

    Om jag har förstått det rätt så har man rätt att ta med barnen på semester utomlands när man har delad vårdnad, vad du gör på din tid med barnen är inte den andre förälderns ensak. Men om det sker på mammans planerade tid med barnen kanske det är annorlunda.


    Ingen aning varför hon inte låter oss ta med de. Kanske för hon förlorar underhåll, avundsjuka eller rent sagt att hon älskar att ha makt..

    Sjukt trist, vi vill så gärna att de åker med.
  • Camspr

    Thailand. Hon har gett oss synpunkter på att barnen inte har fått följa med dit när vi åkt. Vi har tyckt de har varit så pass små då så de inte skulle få ut samma upplevelse som idag samt flygningen. Men nu är de så pass gamla så det kommer bli toppen!

  • Camspr

    Jag ville även ta ut några pappa-dagar på min yngsta, "det skulle hon tänka på" fick jag till svar.

    Så innerst inne visste jag att hon skulle ha svårt med att släppa iväg de på en semester.

  • Cecese

    När du skriver vintern 2018/2019 menar du då att du tänkte resa bort över jul och nyår? Eller när under vintern tänkte du resa och hur länge ska ni vara borta?

Svar på tråden Hon låter mig inte resa