• ulfina

    Onlinespel barn som aldrig kommer t middag

    Måste fråga om hag e lurad men våra barn kommer aldrig i tid till middag. Dem säger att dom spelat upp sig och är i viktiga matcher. Och slutar dom spela mitt i en match blir dom avstängda en dag. Stämmer det?

    Hatar att laga mat och dom kommer när det passar

  • Svar på tråden Onlinespel barn som aldrig kommer t middag
  • Carambolan

    Spelar man tillsammans med andra känner man sig såklart som en svikare om man drar för att käka middag mitt i matchen. Det gäller lika väl i onlinespel som i fotboll eller annat lagspel.

    Fråga dina barn hur lång tid en match brukar ta i det spel de spelar. Tar det max 30 minuter så säger du till dem 30 minuter innan maten är klar att inte starta nån ny runda.

  • ulfina
    Överste Senap skrev 2017-08-17 21:08:34 följande:

    Slå av nätverket om de inte kommer. Det blir ett jäkla liv men de lär sig.


    Det e mina styvbarn och min sambo vill inte. Bara måste veta om man verkligen blir AVSTÄNGD ?
  • Gjfkdbhej

    Vilket spel är det som spelas? Jag tycker helt klart att du kan förvarna så att de hinner spela klart. Tänk dig själv om du gjorde en aktivitet som inte gick att pausa och där andra människors poäng/skills/stats blev drabbade för att du vara stack. Onlinespel går inte att pausa på samma sätt. Ibland blir man kickad, eller bannad. Om de hade en fotbollsmatch och din son var målvakt, skulle du då tvinga honom springa av planen på sekunden för att äta? Trots att alla andra får spela vidare utan målvakt?

  • VegaFenix

    Att man blir "avstängda" är inte riktigt sant. Men de spelar online... Jag vet ju dock inte vad dina spelar men min sambo (spelar mycket till och från) spelar med folk och grupper ifrån andra länder. Men de kan vara svårt att gå tillbaka in i just den gruppen eftersom den servern är full. Oftast bildar man lag med sina kompisar och spelar mot andra. De är lite svårt att förklara utan att det blir dumt...

    Hm... Se det såhär;

    Om du och dina kompisar spelar ex fotboll mot ett annat gäng kompisar. Ni har letat ett tag för att få ihop de där bästa laget och mitt i matchen så måste du gå av planen för att ex äta.

    Matchen kan fortfarande spelas, absolut, men de kommer inte gilla dig för att du lämna dem i sticket.

    Vad vi brukar göra här hemma är att han får boka in sina spel, matcher osv efter gemensamma ärendet eller måltider. Jag tillhör dock den yngre generationen (24år) och kanske har för mycket överseende?

    Trots att de där med onlinespel är svårt att få grepp om så glöm inte att det också är ett sätt att umgås, lära sig samarbeta osv.

    Men TS sätt upp tydliga regler redan nu och följs dem inte så var inte rädd att dra ur internet!

    Hoppas de blir bättre!

  • gahadas

    Be dom sluta spela nån timme innan maten bara. Är ju inte särskilt jobbigt.


    VegaFenix skrev 2017-08-17 21:32:08 följande:

    Att man blir "avstängda" är inte riktigt sant. 


    Beror på vilket spel dom spelar. I CS tex så kan man bli bannad från att spela om man lämnar en match. Längden på bannen beror på hur ofta det händer. Det kan vara 30 min eller 7 dagar.
  • Överste Senap
    ulfina skrev 2017-08-17 21:23:10 följande:

    Det e mina styvbarn och min sambo vill inte. Bara måste veta om man verkligen blir AVSTÄNGD ?


    Vad är problemet om de blir det?
  • Tow2Mater

    Ja det kan stämma. Min son spelar ett onlinespel där han blivit avstängd en tid flera ggr just for det, och det tog ett bra tag innan vi fattade vad det handlade om. De gor så just for att folk inte bara ska lämna spelet och sina medspelare i sticket hela tiden.

Svar på tråden Onlinespel barn som aldrig kommer t middag