• Almis

Mens efter misfall

Jag plussade den 22/7, fick blödning 28/7 och konstaterat missfall hos gyn den 3/8. Blödde i ca 4-5 dagar sammanlagt. 

När kan jag förväntas få tillbaka min mens igen?

Har sedan dess haft oskyddat sex, men är kluven på hur lång tid jag ska vänta innan jag tar ett nytt test..

• Svar på tråden Mens efter misfall
  • Archimedes

Hej!

Vad jag har läst så sker äl oftast 2-4 veckor efter MF. Och mensen kommer ju ca 2 veckor efter det så det är ju svårt att säga. Jag sitter själv lite i samma båt då jag fick MF förra månaden. Blödde som vanligt fast 2 dagar sent vid mens, uppehåll på 2 agar sedan började det igen. Det var då jag förstod att jag varit gravid, vi försökte inte då. Jag tror att allt blödde ut ca 8/8. Så nu väntar jag med. Hopps och tror att jag har äl i dagarna sedan blir det väl bim runt den 3/9. Jag kommer dock vänta med att testa tills tidigast den 9/9 då jag ska på fest då. Har du använt äl test?

• Almis
    Archimedes skrev 2017-08-19 10:02:10 följande:

Hej!

Vad jag har läst så sker äl oftast 2-4 veckor efter MF. Och mensen kommer ju ca 2 veckor efter det så det är ju svårt att säga. Jag sitter själv lite i samma båt då jag fick MF förra månaden. Blödde som vanligt fast 2 dagar sent vid mens, uppehåll på 2 agar sedan började det igen. Det var då jag förstod att jag varit gravid, vi försökte inte då. Jag tror att allt blödde ut ca 8/8. Så nu väntar jag med. Hopps och tror att jag har äl i dagarna sedan blir det väl bim runt den 3/9. Jag kommer dock vänta med att testa tills tidigast den 9/9 då jag ska på fest då. Har du använt äl test?

När jag var hos gyn så sa han (under tiden han gjorde kontrollen) att det såg ut som att jag skulle få ägglossningen inom en vecka, och då började jag även få symptom som flytningar och ont i magen till och från.

Äl testerna visade dock alltid negativt även fast jag hade symptom (men de gjorde det iofs förra gången med konstigt nog och ändå blev jag gravid).

Nu har flytningarna försvunnit, men jag får ännu den här molande värken till och från.. så vet inte riktigt hur jag ska tolka det.. Om det är värk man får efter missfall, ägglossning, eller ev ny graviditet...
  • Anonym (Otålig)

Hej!

Slänger ut en fråga här.. Har också läst mkt att man kan få ÄL ca 2 veckor efter missfallet.. Men är det räknat från den dagen man fick missfall eller från den dagen man slutar blöda?

Jag är SÅ otålig tyvärr, fick missfall i fredags och känns som att det enda som kan få mig glad är en ny graviditet. Vill bara sluta blöda NU. Om man ska följa min "vanliga" cykel innan jag blev gravid så fick jag missfallet ungefär den dagen jag brukar ha ÄL men det måste ju vara så att cykeln ändras i och med missfall?

Svar på tråden Mens efter misfall