• Anonym (Ts)

Vad betyder "jag gillar att resa" på dejtingsajter?

När alla skriver att de gillar att resa och att relationen blir komplicerad om man inte gillar att resa - mens det med att personen även måste ha pengar till at resa? Jag är student och reser en gång per år - men skulle nog inte ha råd att resa mer. Är jag fel för dessa personer då?

• Svar på tråden Vad betyder "jag gillar att resa" på dejtingsajter?
  • Anonym (S)

Du kommer väl inte vara student för alltid?

Huvudsaken är väl att du vill resa (och kan betala) sen?

Personerna vill inte bara se väggarna på sin lägenhet, de vill ut och se världen, upptäcka saker generellt sett.

• Anonym (Anna)

Om någon skriver att de gillar att resa tolkar jag det som att de vill ut och se nya saker några gånger om året. Ibland kanske det inte funkar med övriga livet, så då kanske det blir lite mindre resande. Jag tänker att personen inte enbart åker till samma ställen, inte enbart åker på charter och lägger sig på en strand, att de är nyfikna på att se hur det är på de ställen de besöker.

Själv skriver jag det inte med dom orden, jag är tydligare med att jag vill "upptäcka världen". Ändå får jag många meddelanden där killen påstår sig gilla att resa, men när jag frågar så betyder det att han var på Cypern -97, i London -12 och i Grekland en vecka förra sommaren. Frågar jag vad reseplaneringen för framtiden är, brukar svaret bli svävande om att "USA vore kul att se" elller liknande, men det finns ingen egentlig ambition att besöka nämnda resmål i närtid.

• Stårschan

I mina öron betyder "Jag gillar att resa" ungefär "Jag gillar att upptäcka nya platser. Jag reser INTE för att ligga två veckor på playan och dricka öl och sangria"

• Anonym (.)

Om du drömmer om att upptäcka världen, och har som ambition att ge dig av när pengarna tillåter så är du nog rätt person.

Om du däremot drömmer om att snickra på sommarstugan, och med resa menar 1 vecka charter på sommaren och en vecka skidor i fjällen per år, så är du nog fel person för kontaktannonsen.

• Anonym (tågluff?)
    Anonym (Ts) skrev 2017-08-18 12:44:14 följande:

Jag är student och reser en gång per år - men skulle nog inte ha råd att resa mer. Är jag fel för dessa personer då?

Omöjligt att svara på bara av det.

Personen kan ju vara en äldre som gillar att hyra lägenheter i olika världsdelar, delta i långa safariresor i Afrika, eller vara en yngre som gillar att tågluffa i Europa så billigt som bara är möjligt efter att ha sparat till det i något år. Det vet du ju inte om personen bara skriver att hen gillar att resa. Den senare varianten kanske du också har råd med nästa sommar? Du får räkna efter om det går. 

Sen kan man ju resa inom Sverige också, men det är nog inte vad men menar i en dejtingprofil.
  • Stårschan
    Anonym (tågluff?) skrev 2017-08-18 13:17:56 följande:
    Sen kan man ju resa inom Sverige också, men det är nog inte vad men menar i en dejtingprofil.
    Säg inte det. Nog kan inrikes resor också vara av intresse för den som är resbenägen.
  • Anonym (gillar resa)

Ja det är olika vad det innebär. Inget som säger att det du har möjlighet till är fel. Många reser, som tidigare nämnt, vart tredje år eller kanske bara rest som tonåring och bara vet med sig att de gillar resa, fastän de knappt gjort det. Eller kanske reser till samma ställe varje år. I min värld är det inte lika med att gilla resa.
    Anyways. Om en kille verkligen gillar dig så kommer han ju också anpassa sig till dig lite

• Anonym (Resgalen)

Det betyder att man vill se sig om i världen och gärna prioriterar det framför andra saker man kan lägga pengar på.

Min ex man visste att jag älskade att resa innan vi blev tillsammans och sa att han också gjorde det. Men det gjorde han inte utan han hatade det. Skittråkigt. Nu är vi skiljde sedan många år och jag reser utomlands och ser världen flera gånger per år.

Svar på tråden Vad betyder "jag gillar att resa" på dejtingsajter?