• anonym128

    Gravid? Abort? Långresa?

    Hej!

    Jag har en sådan extrem ångest just nu.

    Hade oskyddat sex efter mensen, han kom i mig 2 gånger, hade inte börjat med mina hormonpiller än på min p piller karta (jävligt dumt.) Är så JÄVLA rädd att jag är gravid nu. Ska nämligen till Australien om mindre än 2 månader och resa runt i 3 månader. Tänk om jag får reda på att jag är gravid innan dess? Har läst att man inte får resa bort om man gjort en abort. Hinner inte göra någon efterkontroll heller ifall jag är i Australien. Alltså jag är livrädd. Har sparat till denna resa i 1 år nu och har betalat 20k till en organisation och kan inte betala tillbaka det. Hjälp

  • Svar på tråden Gravid? Abort? Långresa?
  • anonym128

    Om jag gör en abort vi säger 2 veckor innan, då kanske jag fortfarande blöder massa? Det kanske inte är bra att flyga då? Sen tänk så får jag en infektion när jag är nere i Australien. Och hur gör man med efterkontrollen då?

  • ttr

    Ta en sak i taget. Kolla först om du är gravid. Om du är gravid så det är tidigt och efter två veckor är det väldigt sällan med att "blöda massor". Inga tamponger, menskopp och dusch då och då så klarar man sig. Hoppas det löser sig.

  • Smka
    anonym128 skrev 2017-08-18 18:49:21 följande:

    Om jag gör en abort vi säger 2 veckor innan, då kanske jag fortfarande blöder massa? Det kanske inte är bra att flyga då? Sen tänk så får jag en infektion när jag är nere i Australien. Och hur gör man med efterkontrollen då?


    Efter kontrollen är bara ett gravtest 4 veckor efter. Om det är negativt gör man inget mer. Det finns väl dessutom bra sjukvård i Australien om det skulle vara så? Kanske värt att kolla med sin reseförsäkring bara. Be att få göra skrapning isf, jag gjorde abort ha ska sent efter ett missfall men blödde bara trosskydd lite en dryg vecka. Dessutom minskar risken att något blir kvar där inne. Däremot är det ju faktiskt inte ens säkert att du blir gravid, är ju inte alltid så lätt som man tror.
  • Anonym (x)
    ttr skrev 2017-08-18 18:53:55 följande:

    Ta en sak i taget. Kolla först om du är gravid. Om du är gravid så det är tidigt och efter två veckor är det väldigt sällan med att "blöda massor". Inga tamponger, menskopp och dusch då och då så klarar man sig. Hoppas det löser sig.


    Exakt så. 
  • anonym128

    Är så paranoid så om jag tar grav test o dom visar negativt är jag rädd att jag är gravid ändå. Man har ju läst om skräckhistorier.. hur ska man lugna ner sig?

  • ttr

    Tänk att det är din bästis som sitter och mår så här. Vad skulle du säga till henne? Upprepa tills du är lugnare)
    Och skriv här om det hjälper. 

  • Ms H

    Hur menar du med p-pillren? Har du precis börjar med piller eller har du ätit dem länge? Dvs är det din allra första karta?

Svar på tråden Gravid? Abort? Långresa?