• Anonym (Bop)

Hur många har försäkringar? Liv-, olycksfall etc.

Hej

Jag undrar hur vanligt det är att folk har försäkringar? Ex hemförsäkring, person& olycksfall, sjukförsäkring, livförsäkring etc.? Försäkrar ni era barn?

Hur mkt pengar lägger ni på era försäkringar?

• Svar på tråden Hur många har försäkringar? Liv-, olycksfall etc.
  • Studentpappa

Vi har hem, olycksfall, barnförsäkringar, livförsäkringar,bil 2st, fyrhjuling. Kostar lite över 2000:-/mån

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Carambolan

Jag har hemförsäkring, livförsäkring, a-kassa samt försäkring på alla tre barnen. Det kostar kanske 1200 kr i månaden totalt. Sjuk- och olycksfallsförsäkring har jag genom jobbet men är tveksam till om jag hade tecknat annars.

• Anonym (me)

Familjen: Hemförsäkring med bostadsrättstillägg och drulleskydd och inklusive reseförsäkring

Jag: Olycksfallsförsäkring, sjukförsäkring, någon sorts inkomstförsäkring och livförsäkring, diagnosförsäkring, yrkesförsäkring, bilförsäkringar

Barnet: Olycksfallsförsäkring, sjukförsäkring

Tog en bunt med försäkringar genom facket. Hälften av dem med billig premie och dålig ersättning. Vet inte riktigt vad jag betalar för dem förutom att jag minns att det var rätt billigt genom facket. 600:-/mån kanske exklusive bilförsäkringarna.

• Anonym (Bop)

Tack för svar!!

Just det, a-kassa och fack också - hur många har eg såna försäkringar?

• Anonym (me)
    Anonym (Bop) skrev 2017-08-18 22:16:15 följande:

Tack för svar!!

Just det, a-kassa och fack också - hur många har eg såna försäkringar?

Både ock. De går på autogiro så har inte riktigt koll på vad de kostar.
  • aerial

Bilförsäkring 615:-/mån

Barnförsäkring 173:-/mån

Hemförsäkring via facket 89:-/mån

Livförsäkring via facket 15:-/mån

Olycksfallsförsäkring via facket 26:-/mån

Sjukförsäkring via facket 39:-/mån

• Anonym (Apelsin)

Via jobbet gruppförsäkring:

Sjuk- och olycksfall och liv.. Olycksfall på maken samt sjukvård på mig. Totalt 750kr/mån.

Hem: 6000kr/år (villa)

Bil: 6000kr/år

Inkomstförsäkring vid arbetslöshet via facket så den avgiften är ju inbakad där liksom a-kassa.

Sen finns det ju faktiskt en hel del försäkringar via kollektivavtalet, lätt att glömma bort. Här finns faktiskt bra inkomstförsäkringar vid sjukdom. Men de går ju inte att välja bort så jag räknar inte dem. Likaså reseskydd om man betalar resan med kort. Försäkring "ingår" men hey, ingenting är gratis.

Inga hemmaboende barn.

Totalt: Säg 2000kr//mån :)

• Anonym (Tjej)
    Anonym (Bop) skrev 2017-08-18 21:51:50 följande:

Hej

Jag undrar hur vanligt det är att folk har försäkringar? Ex hemförsäkring, person& olycksfall, sjukförsäkring, livförsäkring etc.? Försäkrar ni era barn?

Hur mkt pengar lägger ni på era försäkringar?

Har hemförsäkring, jag har en personförsäkring, sambon har två (en via jobb) där det ingår livförsäkring, barnen har varsin barnförsäkring. Det är vad vi har.

Har "använt" min personförsäkring och ena barnets pga skador.
  • Anonym (Bop)

Hej

Stort tack för alla svar! Det verkar som ni tycker det är vettigt att försäkra sig iaf. Finns det någon här som inte väljer att använda sig av försäkring? Vilken typ har ni valt bort? Å av vilken anledning? Hur gamla är ni? Tecknade era föräldrar aldrig försäkringar?

PS. Tips är att kolla upp dessa gruppförsäkringar, via fack etc. Hade/har en sådan sjukförsäkring men när en läste det finstilta verkade det som en måsta harva som sjukskriven i typ 18 mån INNAN den kickar in.. kan ju vara värt att kolla upp.

• Anonym (.)

Har barnen försäkrade. Sjuk och olycksfall, hem o villaförsäkring. Akassa.

Däremot har jag bara trafikförsäkring på bilar och mc, tyckte de var för dyra att försäkra, och jag har ett par miljoner på banken, så skulle jag kvadda dem kan jag köpa ny utan problem.

• Anonym (Bop)

[quote=77940453][quote-nick]Anonym (.) skrev 2017-08-19 15:01:34 följande:[/quote-nick]

Däremot har jag bara trafikförsäkring på bilar och mc, tyckte de var för dyra att försäkra, och jag har ett par miljoner på banken, så skulle jag kvadda dem kan jag köpa ny utan problem.[/

Åh, din lyckans ost! :)

• Anonym (Bop)
    Anonym (.) skrev 2017-08-19 15:01:34 följande:

Har barnen försäkrade. Sjuk och olycksfall, hem o villaförsäkring. Akassa.

Däremot har jag bara trafikförsäkring på bilar och mc, tyckte de var för dyra att försäkra, och jag har ett par miljoner på banken, så skulle jag kvadda dem kan jag köpa ny utan problem.

Åh, din lyckans ost! :)
  • Anonym (duff)

bil/mc halv, annars inget. 500-600mån

• Anonym (blir så matt!)
    Anonym (Bop) skrev 2017-08-19 12:25:58 följande:

Hej

Stort tack för alla svar! Det verkar som ni tycker det är vettigt att försäkra sig iaf. Finns det någon här som inte väljer att använda sig av försäkring? Vilken typ har ni valt bort? Å av vilken anledning? Hur gamla är ni? Tecknade era föräldrar aldrig försäkringar?

PS. Tips är att kolla upp dessa gruppförsäkringar, via fack etc. Hade/har en sådan sjukförsäkring men när en läste det finstilta verkade det som en måsta harva som sjukskriven i typ 18 mån INNAN den kickar in.. kan ju vara värt att kolla upp.

Jag/vi har hem-och husförsäkring, livförsäkring via huslånet, bilförsäkring, hade hundförsäkring (eftersom det var en jakthund), barnförsäkring och diverse via facket. Dock har jag INTE sjuk-och olycksfallsförsäkring på mig privat... olycka kanske kunde vara av värde, jag vet inte, men sjukförsäkring har jag inte pga att jag inte får nån som är något att ha... de försäkrar nämligen inte sjuka människor.
Svar på tråden Hur många har försäkringar? Liv-, olycksfall etc.