• Emmson

    BF maj 2018

    Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-21 17:37
    Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)

  • Svar på tråden BF maj 2018
  • smlund
    Emmson skrev 2017-08-19 12:11:24 följande:

    Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)


    Jag plussade i förrgår och enligt min har jag bf 27/4 :)
  • smlund
    Emmson skrev 2017-08-19 12:11:24 följande:

    Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)


    Enligt min app ska det stå!
  • beckzz

    Plussade iförrigår. Har BIM idag. Har en 1,5 åring som blev till via ivf. Denna gången har vi provat med hormon tabletter och sprutor, och det tog sig :) nu är jag bara vääääldigt nervös för MF, haft det två ggr tidigare. Vad har ni för symptom?

    Jag har samma symptom som vid mens, ömma bröst, molvärk och väldigt nummer 2 nödig ???? Fler som har det så?

  • Emmson
    smlund skrev 2017-08-19 14:31:14 följande:

    Jag plussade i förrgår och enligt min har jag bf 27/4 :)


    Vad kul! Jag har också 27/4 som bf men tror det kommer flyttas till några dagar senare. Första barnet?
  • Emmson
    beckzz skrev 2017-08-19 15:28:53 följande:

    Plussade iförrigår. Har BIM idag. Har en 1,5 åring som blev till via ivf. Denna gången har vi provat med hormon tabletter och sprutor, och det tog sig :) nu är jag bara vääääldigt nervös för MF, haft det två ggr tidigare. Vad har ni för symptom?

    Jag har samma symptom som vid mens, ömma bröst, molvärk och väldigt nummer 2 nödig ???? Fler som har det så?


    Jag har också en 1,5åring. Det här är min andra graviditet och känner mig lugn än så länge! Men såklart orolig för missfall. Vad skönt att ni inte behövde genomgå ivf igen :)

    Jag har inte så många symptom ännu, lite ömma bröst, andfådd och väldigt hungrig. Räknar med att illamåendet kommer om några veckor.
  • Emma1988

    Jag plussa idag. Är beräknad till den 27/4 . Men räknar med en maj bebis ! Hade varit kul med en fb grupp sen ????

  • Vattendjuret

    Hej!

    Plussade också i förrgår och i appen står det 27/4 så är väl nån gång i månadsskiftet april/maj som gäller om allt går vägen :)

    Första gången någonsin jag är gravid så det är galet mycket tankar som snurrar runt hela tiden.

    Det känns jätte kul och spännande både för mig och sambon men inte särskilt planerat så känner mig inte så förberedd..

    För mig är det bara brösten som ömmar o på kvällarna har jag känt av lite lite molvärk men inte så farligt. Brukar ha rejäl mensvärk och detta är långt ifrån det! Var lite nervös inför vindsurfingen idag men kändes riktigt bra:)

  • smlund
    Emmson skrev 2017-08-19 15:41:55 följande:

    Vad kul! Jag har också 27/4 som bf men tror det kommer flyttas till några dagar senare. Första barnet?


    Emma1988 skrev 2017-08-19 16:21:07 följande:

    Jag plussa idag. Är beräknad till den 27/4 . Men räknar med en maj bebis ! Hade varit kul med en fb grupp sen ????


    Vattendjuret skrev 2017-08-19 16:22:38 följande:

    Hej!

    Plussade också i förrgår och i appen står det 27/4 så är väl nån gång i månadsskiftet april/maj som gäller om allt går vägen :)

    Första gången någonsin jag är gravid så det är galet mycket tankar som snurrar runt hela tiden.

    Det känns jätte kul och spännande både för mig och sambon men inte särskilt planerat så känner mig inte så förberedd..

    För mig är det bara brösten som ömmar o på kvällarna har jag känt av lite lite molvärk men inte så farligt. Brukar ha rejäl mensvärk och detta är långt ifrån det! Var lite nervös inför vindsurfingen idag men kändes riktigt bra:)


    Vad roligt att vi har samma dag!

    Det är första barnet för mig, jag är 28 och min man 32. Jag är livrädd! Vi gifte oss precis och slutade skydda oss typ då. Så detta hände på första "försöket". Jag var nog inte alls beredd på att det skulle gå så fort. Jag tog inte heller förgivet att jag skulle kunna få barn.. jag är nog rätt chockad ännu så vet inte ens om jag är glad, haha.
  • Vattendjuret
    smlund skrev 2017-08-19 16:50:57 följande:

    Vad roligt att vi har samma dag!

    Det är första barnet för mig, jag är 28 och min man 32. Jag är livrädd! Vi gifte oss precis och slutade skydda oss typ då. Så detta hände på första "försöket". Jag var nog inte alls beredd på att det skulle gå så fort. Jag tog inte heller förgivet att jag skulle kunna få barn.. jag är nog rätt chockad ännu så vet inte ens om jag är glad, haha.


    Helt ny på familjeliv och detta är första gången jag försöker citera om det blir helt galet ;p

    Riktigt roligt att alla ligger samma i tiden! Jag är 28 (om en månad) och min sambo är 29. Gick till exakt på samma för oss om man bortser från giftermålet. Stort grattis till det förresten! Och grattis till alla andra här inne med små frön i magen.. jisses vad läskigt det är! Känns verkligare nu när man skriver om det också.

    Jag har så mycket tankar i huvudet att jag blir snurrig. Nån som känner igen sig eller är det bara jag som överanalyserar detta istället för att bara slappna av o va glad? ;)
Svar på tråden BF maj 2018