Valdoxan
Någon här som äter Valdoxan?
Erfarenheter?
Biverkningar?
Vad äter ni det mot?
Erfarenheter?
Biverkningar?
Vad äter ni det mot?
Erfarenheter?
Biverkningar?
Vad äter ni det mot?
Jag knaprar Valdoxan sen ett halvår tillbaka med gott resultat. Det goda resultatet består av jättebra sömn, lite gladare och mindre intensitet på ångesten.
Nu till sak; hela helgen har jag haft ett extremt dåligt humör och en fruktansvärd ångest inkl en panik-attack, värre än på flera år. Då undrar jag om det helt sonika berodde på att jag drack alkohol i onsdags och torsdags, varav torsdagen var en hästfylla av rang! Dessa nätter fick jag dessutom extremt lite sömn.
Jag har haft liknande berusningar tidigare i livet gåendes på t ex Sertralin utan att erfara några liknande dygn av ångest efteråt.
Vad säger era erfarenheter? Är Valdoxan och stora mängder alkohol, även vid enskilda få räknade tillfällen ett big NO-NO? Eller har min temporära tok-ångest knappast med detta att göra?
Jag har fått ökad ångest dagen efter festande. Händer inte ofta, varken festa eller bakis+ångestökning. Men kan säga att det har hänt på diverse olika antidepressiva.
Hjälper bara Valdoxan till på sömnen? Lr verkar den även mot depression och ångest?? Blir lite förvirrad...?
Och om man slutar med den, kommer man få grava sömnproblem då??
Jag har fått ökad ångest dagen efter festande. Händer inte ofta, varken festa eller bakis+ångestökning. Men kan säga att det har hänt på diverse olika antidepressiva.
Hjälper bara Valdoxan till på sömnen? Lr verkar den även mot depression och ångest?? Blir lite förvirrad...?
Och om man slutar med den, kommer man få grava sömnproblem då??
Nej den ökar också frisättningen av noradrenalin och dopamin och att också fungera som en antagonist på serotoninreceptorerna 5-HT2B samt 5-HT2C.
Har du inte haft problem med sömn innan så bör det inte vara några sömnproblem efteråt om du slutar. Möjligen första dygnen kanske.
Får man fråga varför Fröken ibland tar Oxascand och ibland Imovane?