• Anonym (undrar)

Solna-skrivmaterial i grundskolan

Vi har bott utomlands men bor nu i Solna och våra barn ska börja i 4 och 6 klassFår barnen skrivhäften,pennor mm i skolan?.

• Svar på tråden Solna-skrivmaterial i grundskolan
  • Carambolan

Ja, det får de. Enligt min son (går åk 4 i Solna) får man däremot ta med egna pennor om man slösar eller tappar bort "hela tiden".

• Anonym (Sanna)
    Anonym (undrar) skrev 2017-08-20 13:12:36 följande:

Vi har bott utomlands men bor nu i Solna och våra barn ska börja i 4 och 6 klassFår barnen skrivhäften,pennor mm i skolan?.

Nej. 
  • ecover

Vissa grundskolor bjuder på böckerna, men inte på skrivmaterial. Inte en aning hur privat skolor agerar. Bara att fråga.

• Aniiee

Barnen i klass 1-6 jag känner i Solna får EN skrivbock (a5) per ämne (eller ritblock eller rutat) och tre pennor och 1 sudd. I 1an får de en ask kritor och i 4an får de en liten pennvässare också.

Gör de slut på mer får man köpa sälv.

Men det är förmodligen olika på olika skolor, så hör efter.

Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Anonym (Sanna)
    Aniiee skrev 2017-08-20 16:05:05 följande:

Barnen i klass 1-6 jag känner i Solna får EN skrivbock (a5) per ämne (eller ritblock eller rutat) och tre pennor och 1 sudd. I 1an får de en ask kritor och i 4an får de en liten pennvässare också.

Vilken skola är det då? Är väl inte någon hemlighet.
  • Anonym (.)
    Aniiee skrev 2017-08-20 16:05:05 följande:

Precis så är det i vår skola i Stockholm också, men om de skrivit fullt i en skrivbok så får de en till. Däremot om de slarvar bort den så får man köpa ny själv. 
  • Aniiee
    Anonym (Sanna) skrev 2017-08-20 16:11:27 följande:
    Vilken skola är det då? Är väl inte någon hemlighet.
    Jag kan fråga nästa gång vi träffas.
  • Anonym (Sanna)
    Aniiee skrev 2017-08-20 17:15:21 följande:
    Jag kan fråga nästa gång vi träffas.
    Är du TS nu?
  • Anonym (undrar)

Ok,då får vi fråga imorgon.Tack för svaren.

• Mr Obvious
    Anonym (Sanna) skrev 2017-08-20 17:31:31 följande:
    Är du TS nu?
    Om du citerar en person när du ställer en fråga så är det väl inte konstigt om den personen svarar?
  • Jill 79

I vår skola så fick vi tillochmed mail hem igår att barnen inte få ha något material med aig hemifrån allls.

Inte en endaste penna eller sudd ens.

• Anonym (wow)
    Jill 79 skrev 2017-08-20 18:45:03 följande:
    I vår skola så fick vi tillochmed mail hem igår att barnen inte få ha något material med aig hemifrån allls.
    Inte en endaste penna eller sudd ens.
    Låter som en väldigt (ovanligt) rik skola då.
  • Jill 79
    Anonym (wow) skrev 2017-08-20 18:46:44 följande:

Låter som en väldigt (ovanligt) rik skola då.

Nej. Men inser att jag inte bor i Solna. (Enköping) Tror der har något med att de inte vill ha massa tjafs mellan barnen om vem aom har vilka saker? Tidigare år har man fått ha eget pennskrin om man vill. Men i år är det stopp. Man får inte ha med något alls hemifrån förutom ombyteskläder och en plastmugg
  • Anonym (T)

Konstigt att vissa skolor inte erbjuder böcker och/eller skolmaterial. När jag gick i skolan (inte jättemånga år sedan) fick vi allt från förskolan till 9an (böcker som vi bara läste ur fick vi iofs bara låna). Något år när den fattiga lilla kommunen hade köpstopp så vi inte ens fick pennor och sudd blev det totalt ramaskri...

• Aniiee
    Anonym (Sanna) skrev 2017-08-20 17:31:31 följande:
    Är du TS nu?
    Nej, men du citerade ju mig med din fråga, så jag förutsatte att du frågade mig.....
Svar på tråden Solna-skrivmaterial i grundskolan