Solna-skrivmaterial i grundskolan
Vi har bott utomlands men bor nu i Solna och våra barn ska börja i 4 och 6 klassFår barnen skrivhäften,pennor mm i skolan?.
Vi har bott utomlands men bor nu i Solna och våra barn ska börja i 4 och 6 klassFår barnen skrivhäften,pennor mm i skolan?.
Ja, det får de. Enligt min son (går åk 4 i Solna) får man däremot ta med egna pennor om man slösar eller tappar bort "hela tiden".
Vissa grundskolor bjuder på böckerna, men inte på skrivmaterial. Inte en aning hur privat skolor agerar. Bara att fråga.
Barnen i klass 1-6 jag känner i Solna får EN skrivbock (a5) per ämne (eller ritblock eller rutat) och tre pennor och 1 sudd. I 1an får de en ask kritor och i 4an får de en liten pennvässare också.
Gör de slut på mer får man köpa sälv.
Men det är förmodligen olika på olika skolor, så hör efter.
Barnen i klass 1-6 jag känner i Solna får EN skrivbock (a5) per ämne (eller ritblock eller rutat) och tre pennor och 1 sudd. I 1an får de en ask kritor och i 4an får de en liten pennvässare också.
Ok,då får vi fråga imorgon.Tack för svaren.
I vår skola så fick vi tillochmed mail hem igår att barnen inte få ha något material med aig hemifrån allls.
Inte en endaste penna eller sudd ens.
Låter som en väldigt (ovanligt) rik skola då.
Konstigt att vissa skolor inte erbjuder böcker och/eller skolmaterial. När jag gick i skolan (inte jättemånga år sedan) fick vi allt från förskolan till 9an (böcker som vi bara läste ur fick vi iofs bara låna). Något år när den fattiga lilla kommunen hade köpstopp så vi inte ens fick pennor och sudd blev det totalt ramaskri...