• Såfrustrerande

Kan inte se min väns inlägg på Facebook- snälla HJÄLP!!

Hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig med detta då ingen verkar veta vad som är fel, och jag blir så himla frustrerad...

Det är såhär att jag och en av mina vänner på facebook blev osams för några månader sedan. Hen dolde då först inlägg för mig, och blockade mig efter några dagar. Nu sedan ca 1 månad tillbaka är vi sams igen och vänner även på facebook.

Problemet är att jag inte ser något alls som hen lägger upp på sin tidslinje! Endast offentliga inlägg. Jag kan inte ens se gamla inlägg från typ 2015, som jag kunnat se förut, om inte inläggen är offentliga eller om jag är taggad i dom. Jag och min vän har kollat inställningar tillsammans och hittar inget fel. Vi har även tagit bort och lagt till varandra som vänner flera gånger, blocka och blocka upp osv. Ingenting fungerar. Hen ser dock allt på min tidslinje.

Hen testade även att lägga upp ett inlägg som endast var synligt för mig, men jag kunde inte se det heller.

Jag får snart spunk!! Jag har försökt felanmäla till facebook utan framgång, och ingen kundservice finns ju att ringa till.

Snälla hjälp mig, vad kan ha hänt?

• Svar på tråden Kan inte se min väns inlägg på Facebook- snälla HJÄLP!!
  • Cecese

Är du lagt i en vänlista som heter begränsad? Då kan man bara se sånt som är offentligt. Så har jag flera vänner

• Anonym (Hmmm)

Vad spelar det för roll? Ni är ju vänner irl räcker inte det?

• Anonym (Hmmm)

• Såfrustrerande
    Cecese skrev 2017-08-21 06:59:32 följande:

Är du lagt i en vänlista som heter begränsad? Då kan man bara se sånt som är offentligt. Så har jag flera vänner

Jag tror inte det. Hur ser man det??
  • Såfrustrerande
    Anonym (Hmmm) skrev 2017-08-21 07:14:40 följande:

Ganska onödig kommentar kan jag tycka. Hade jag tyckt att detta inte var ett problem, pga olika privata skäl, så hade jag inte lagt ner tiden att försöka få hjälp med detta.
  • Cecese
    Såfrustrerande skrev 2017-08-21 07:28:53 följande:
    Jag tror inte det. Hur ser man det??
    Det kan du inte se själv. Det är bara din vän som kan se vilka listor den satt vänner i. 
  • Såfrustrerande
    Cecese skrev 2017-08-21 07:40:29 följande:

Det kan du inte se själv. Det är bara din vän som kan se vilka listor den satt vänner i. 

Jo men jag och min vän försöker lösa detta ihop då hen också tycker att detta är sjukt irriterande. Och hen har inte satt mig medvetet i någon lista, det är väl isåfall om facebook gjorde det själv när hen dolde saker/blockade mig. Därför undrar jag var man kan hitta dessa listor.
  • Cecese
    Såfrustrerande skrev 2017-08-21 08:06:36 följande:
    Jo men jag och min vän försöker lösa detta ihop då hen också tycker att detta är sjukt irriterande. Och hen har inte satt mig medvetet i någon lista, det är väl isåfall om facebook gjorde det själv när hen dolde saker/blockade mig. Därför undrar jag var man kan hitta dessa listor.
    Om din vän går in på din profil så står det att ni är vänner uppe på omslagsbilden. Klickar man där kommer det fram olika alternativ, bland annat att man kan lägga till/se vilka vänlistor den personen är med på. Det ska även gå att hitta vänlistorna. Jag hittar dom under utforska, visa fler, vänlistor i vänstra spalten. 
  • Såfrustrerande
    Cecese skrev 2017-08-21 08:15:46 följande:

Om din vän går in på din profil så står det att ni är vänner uppe på omslagsbilden. Klickar man där kommer det fram olika alternativ, bland annat att man kan lägga till/se vilka vänlistor den personen är med på. Det ska även gå att hitta vänlistorna. Jag hittar dom under utforska, visa fler, vänlistor i vänstra spalten. 

Okej, tack! Ska kika på detta! Om det ej funkar, har du nåt annat förslag på vad som kan vara fel?
Svar på tråden Kan inte se min väns inlägg på Facebook- snälla HJÄLP!!