• moaguuun

Ben & Jerry, vilket är godast?

Jag tänkte testa Ben & Jerry (glassen) aldrig ätit och tänkte se om jag gillar den trots priset, men det finns så många smaker - vilken är godast? även om man kan ha olika smak.

• Svar på tråden Ben & Jerry, vilket är godast?
  • Aniiee

Hmm..... (tar bara deras vanliga pints i beaktande) 
    Blondie Brownie är god
    Bob Marley's One Love är.... inte för mig, för jag gillar inte bananglass
    caramel Chow Chow är aningens för söt i mitt tycke
    Chocolate Fudge Brownie är näääästan choklad-drömmen. Men bara nästan =P
    Cinnamon Buns smakar fel. Jag kan inte riktigt förklara det. 
    Cookie dough är god, men safe. Lite halvtråkig, så där.
    Cookie Dough Switch-up är lite roligare.
    Empower Mint är god. Lagom mintig, gillas.
    half Baked är god
    Caramel sutra är ok.
    One sweet world är god om man gillar kaffe (vilket jag inte gör)
    Peanut butter cup är är god. risk för lite för stora peanut butter cups, dock. Och har den där speciella jordnöts-torrt.smaken.
    Phish food är god. 
    Strawberry cheescake hälsar ugan är god, en av hennes favoriter (jag har ingen aning, är allergisk mot jordgubbar)
    What-a-lotta-chocolate core är ALLDELES för hård i mitten. När glassen är halvsmält böjer man fortfarande skeden på mittpelaren (om de inte fixat det sedan första släppet, förstås.
    Topped-versionerna har jag inte testat än.

Sorter jag önskar mig i sverige:
    Oat of this swirl (farin-glass med chokladfudge-bitar och kanel-havre-kakor)
    Boom Chocolatta (moccaglass, kolaglass, chokladkake-bitar, fudgebitar och chokladcore)
    Chocolate therapy (chokladglass, chokladkakebitar och chokladpudding....asgod!)
    Everything but the.....(choklad- och vaniljglass, peanutbutter cups, fudge-kolabitar, vit choklad och chokladdoppade mandelbitar)
    Vanilla - bara deras helt vanliga vaniljglass (så man kan fula alla deras andra smaker =P)

Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Dr Nail

Alla är sämst. För dyra, och smakar knappt nånting. Kör Häagen Dazc ist.

• Marit86

Tycker cookie dough är godast av Ben&Jerrys.

Men godaste glassen alla kategorier är Hägen dazs Salted Caramel!

• Duckan

Jag åt Ben&Jerrys en hel sommar i Vermont och då var min favorit Chocolate Chip Mint Cookie. Inte sett den här i Sverige. Kanske utgått.
    Har köpt Chocolate Chip Cookie dough (tror den heter så) gång här åt dottern, men nej, tycker inte att det är lika gott som det var den där sommaren -91. Som nån sa, det smakar inte mycket alls.

• moaguuun

Tack för svaren!

Jag gillar choklad och kolasås brukar vara gott i glass. Nötter tycker jag också om. Personligen tycker jag det låter äckligt med kakdeg eller typ browniebitar i glass men jag kanske har fel.

Häagen Dazc har jag däremot testat, tänkte att Ben & Jerry var något liknande men med lite mer annorlunda.

• Aniiee

Häaägen dazS....... just fyi.

• Aniiee
    Aniiee skrev 2017-08-23 14:26:19 följande:

Häaägen dazS....... just fyi.

WTF....... Mitt tangentbord.

Häagen-Dazs, och inget annat.
  • Ascendere
    moaguuun skrev 2017-08-23 14:11:06 följande:

Tack för svaren!

Jag gillar choklad och kolasås brukar vara gott i glass. Nötter tycker jag också om. Personligen tycker jag det låter äckligt med kakdeg eller typ browniebitar i glass men jag kanske har fel.

Häagen Dazc har jag däremot testat, tänkte att Ben & Jerry var något liknande men med lite mer annorlunda.

Ok, då föreslår jag att du testar först Fairly Nuts och därefter Chcolate Fudge Browne
  • volvo142
    Aniiee skrev 2017-08-22 23:28:45 följande:
    Hmm..... (tar bara deras vanliga pints i beaktande) 
    Blondie Brownie är god
    Bob Marley's One Love är.... inte för mig, för jag gillar inte bananglass
    caramel Chow Chow är aningens för söt i mitt tycke
    Chocolate Fudge Brownie är näääästan choklad-drömmen. Men bara nästan =P
    Cinnamon Buns smakar fel. Jag kan inte riktigt förklara det. 
    Cookie dough är god, men safe. Lite halvtråkig, så där.
    Cookie Dough Switch-up är lite roligare.
    Empower Mint är god. Lagom mintig, gillas.
    half Baked är god
    Caramel sutra är ok.
    One sweet world är god om man gillar kaffe (vilket jag inte gör)
    Peanut butter cup är är god. risk för lite för stora peanut butter cups, dock. Och har den där speciella jordnöts-torrt.smaken.
    Phish food är god. 
    Strawberry cheescake hälsar ugan är god, en av hennes favoriter (jag har ingen aning, är allergisk mot jordgubbar)
    What-a-lotta-chocolate core är ALLDELES för hård i mitten. När glassen är halvsmält böjer man fortfarande skeden på mittpelaren (om de inte fixat det sedan första släppet, förstås.
    Topped-versionerna har jag inte testat än.

Sorter jag önskar mig i sverige:
    Oat of this swirl (farin-glass med chokladfudge-bitar och kanel-havre-kakor)
    Boom Chocolatta (moccaglass, kolaglass, chokladkake-bitar, fudgebitar och chokladcore)
    Chocolate therapy (chokladglass, chokladkakebitar och chokladpudding....asgod!)
    Everything but the.....(choklad- och vaniljglass, peanutbutter cups, fudge-kolabitar, vit choklad och chokladdoppade mandelbitar)
    Vanilla - bara deras helt vanliga vaniljglass (så man kan fula alla deras andra smaker =P)
    Har har vi en vetteranare på glass ;)
  • Aniiee
    volvo142 skrev 2017-08-24 21:25:55 följande:
    Har har vi en vetteranare på glass ;)
    Man lär sig efter 32 år =P
    helavärldencirkulerar skrev 2017-08-24 21:32:47 följande:

Men gud vad godis fixerade ni är,inte undra på att hälften av trådarna på fl har att göra med att folk är överviktiga när ni ska proppa i er glass hela dagarna, ät en bit morot och spring lite i stället för att ligga i soffan och hets äta 

Personligen skulle jag behöva ligga på soffan och hetsäta lite, så jag går upp i vikt.
  • moaguuun
    helavärldencirkulerar skrev 2017-08-24 21:32:47 följande:

Men gud vad godis fixerade ni är,inte undra på att hälften av trådarna på fl har att göra med att folk är överviktiga när ni ska proppa i er glass hela dagarna, ät en bit morot och spring lite i stället för att ligga i soffan och hets äta 

Jag tycker snarare att det är en tränings och diet fixering nu för tiden. Ät mer glass!
Svar på tråden Ben & Jerry, vilket är godast?