• Maaalin99

Gymnasiearbete?

Hejsan :) Jag sitter här nu och försöker komma på ett ämne att skriva om på mitt gymnasiearbete. Jag läser ekonomi och måste alltså skriva om något imon ämnet men problemet är at jag inte hat någon aning om vad? Är intresserad av något med marknadsföring eller bostäder men behöver hjälp med mer exakt ämne!!

• Svar på tråden Gymnasiearbete?
  • CitronTulo

När jag gick på högskolan så skrev jag ett mindre arbete om marknadsföring och skrev då bland annat om reklamombudsmannen och reklam som anmäls av olika anledningar, vilken reklam som anmäls döms ut och vilken godkänns..
    tyckte att det var rätt intressant!

http://www.reklamombudsmannen.org/anmal_reklam

• snedtak

Hur bostadskostnaderna har förändrats över tid i Sverige? Både i verkliga pengar och som andel av lönen.

Vilka mekanismer som finns på bostadsmarknaden och hur dessa påverkar priser på tex. bostadsrätter

Om marknadsföring i olika medier (tidningar, radio, tv, webbsidor, sociala medier, sms, etc.), hur det utvecklats

Om skräddarsydd marknadsföring och integritet, tex. Facebook-annonser, annonser baserade på vad man köpt på sitt Visa-kort etc. Etiska dilemman och olika sätt att förhålla sig till det.

Hur stor del av företags omsättning som går till marknadsföring (kan nog ara svårt att få tag på kanske), vilka typer av marknadsföringsåtgärder, hur företag resonerar kring marknadsföring. Är det olika i olika brancher?

Jag är inte ekonom öht utan bara spånar fritt

Svar på tråden Gymnasiearbete?