• Tiiina01

tips?

Heej!

Jag har en 7 årig dotter, som bor hemma hos mig på heltid och har snart gjort i 3 års tid, pappan har varannan helg. enligt avtal uppe på familjerätten så ser umgänget ut så.

Jag har träffat en underbar sambo sen 2 år tillbaka, nu har vi bestämt oss för att köpa huset vi alltid velat ha.

Dotterns pappa vägrar gå med på att vi flyttar trots att avtalet gäller och umgänget kan fortgå som vanligt, vi flyttar 3 mil i från nuvarande ort. Enda hjälp jag just nu får av familjerätten är att jag ska försöka diskutera med pappan, vilket inte går alls för jag har försökt. 

dessutom så jobbar han på vägen så han kan lämna och hämta precis som hn har gjort nu, det är bara att han inte vill för han ser hur bra hon har det med oss. 

Är det någon som har nåt tips om hur jag kan göra ? jag vet att man måste vara överens men vi måste ju oxå kunna flytta och leva ett vanligt liv precis som han ? 

• Svar på tråden tips?
  • Fröken W

Alltså 3 mil är ju inte jättelångt.

Jag tycker att det låter väldigt konstigt om ni inte skulle få flytta de få milen. I mina öron är inte det att inte samarbeta.

Skriv ner när du pratat med exet och vad hans argument emot flytten är. Om han inte kan ge något argument utan bara blir arg så skriver du det. Sedan kontaktar du familjerätten igen och berättar vad som händer när du försöker diskutera med honom.

Ett annat förslag är att du skickar ett sms/mail till honom och ber honom skriva ner svaret på dina frågor.

Lycka till!

Svar på tråden tips?