• Anonym (Lina)

Hur visar din partner kärlek? Viktig frågeställning!

Hur visar er partner att denna älskar er om ni bara går på HANDLING, det vill säga INTE ord eller text.

Hur kan en kärleksförklaring se ut för er i vardagen?

Ex: "min man brukar skyffla rutorna på bilen om vintern så jag slipper stressa om mornarna" eller "när jag är sjuk springer hon till Apoteket och köper värktabletter" ni vet dom här mindre kärleksförklaringarna som tyder på att man bryr sig om den andra.

OBS! Inte sex eller det fysiska utan just dom här små vardagliga sakerna.

Så berätta gärna :)

• Svar på tråden Hur visar din partner kärlek? Viktig frågeställning!
  • Anonym (Hej)

Säger "kör försiktigt"

Frågar "är du hungrig?"

Köper alltid lössnus på fredagar för det vet jag han vill ha till helgen.

Ställer in några öl i kylen en varm dag för det vet jag att han uppskattar.

Han köper ofta saker som mysiga tofflor, morgonrockar( har flera av båda :D) till mig.

Han skrapar rutan på morgonen när det är kallt.

Säger oxå "kör försiktigt och är du hungrig"

Har ringt runt till massa ställen för att hjälpa mig med den smärtproblematik jag har. Har fixat både kinesolog och flera ställen, köper massa hälsokost och värmedyna och tens. Allt för att jag ska må bra.

Kallar mig sin älskade fru.

Pratar ofta om när vi blir pensionärer ihop

• Anonym (Sannie)
    Anonym (Lina) skrev 2017-08-24 16:49:43 följande:

Hur visar er partner att denna älskar er om ni bara går på HANDLING, det vill säga INTE ord eller text.

Hur kan en kärleksförklaring se ut för er i vardagen?

Ex: "min man brukar skyffla rutorna på bilen om vintern så jag slipper stressa om mornarna" eller "när jag är sjuk springer hon till Apoteket och köper värktabletter" ni vet dom här mindre kärleksförklaringarna som tyder på att man bryr sig om den andra.

OBS! Inte sex eller det fysiska utan just dom här små vardagliga sakerna.

Så berätta gärna :)

Fast fysiska är väl rätt relevanta också? Min man brukar ofta komma och hålla om mig eller smeka min kind, om han slutade helt med det fysiska så vet jag inte om jag trott att han var så kär i mig trots sina handlingar.

Annars är det oftast små saker som att handla saker som han vet att jag tycker om, trots att jag inte bett om något. Hämta huvudvärkstablett när jag har ont i huvudet. Om han vet att det är något jag vill ha och inte har råd med, så köper han det 90 procent av gångerna.

Jag är mer än nöjd med det han gör även om det inte är särskilt romantiskt. Är inte särskilt romantisk ändå.

• Anonym (Sannie)
    Anonym (Hej) skrev 2017-08-24 17:01:28 följande:

Säger "kör försiktigt"

Frågar "är du hungrig?"

Köper alltid lössnus på fredagar för det vet jag han vill ha till helgen.

Ställer in några öl i kylen en varm dag för det vet jag att han uppskattar.

Han köper ofta saker som mysiga tofflor, morgonrockar( har flera av båda :D) till mig.

Han skrapar rutan på morgonen när det är kallt.

Säger oxå "kör försiktigt och är du hungrig"

Har ringt runt till massa ställen för att hjälpa mig med den smärtproblematik jag har. Har fixat både kinesolog och flera ställen, köper massa hälsokost och värmedyna och tens. Allt för att jag ska må bra.

Kallar mig sin älskade fru.

Pratar ofta om när vi blir pensionärer ihop

Låter som en riktigt omtänksam och kärleksfull man.
  • cupcakemom

Han ser till att motorvärmaren är i och sopar av bilen om det snöat. Han köper inte blommor men väl glutenfria produkter om han ser nåt han tror jag skulle vilja ha, för mig är det värt mer han lagar mat på helgerna och ser till att sånt man barn tycker är gott finns hemma <3

• Anonym (Lina)

Fina små saker ni skriver om <3 hoppas fler kommenterat hade varit intressant läsa

• GravidFetaMorsan

Vi brukar skicka god morgon till varandra med massa hjärtan.

han brukar förbered barnens grejer på morgonen så jag/vi slipper stressa runt som yra hönor på morgonen

Vi brukar hålla varandra i handen när vi sitter i soffan.

Jag köper alltid hem nått gott som jag vet att han tycker om på helgen.

Säger alltid på morgonen, kör försiktigt, älskar dig.

När han ska iväg nånstans ber jag han att messa/ringa när han e framme. Jag gör likadant.

Hämtar saker åt varandra när vi ändå ska göra saker, tex hämta dricka/mat/saker i samma rum som en själv ska till.

När jag var gravid hjälpte han mig med av-och påklädning, då jag knappt kunde torka mig efter toabesök.

Vi brukar handla småsaker till varandra, om nån av oss är sjuka tar vi en svängom till Apoteket å köper lite götta till varann.

Jag fixar matlåda med små meddelanden i på kvällen till han.

Vi gör fler sker för varann som visar i handling vår kärlek, men det är lixom vardagligt :) Vi är väldigt ömma och kärleksfulla mot varandra :)

• Räfsboy

Packar min matlåda.

Låter mig få sovmorgon.

Lämnar sista chokladbiten till mig.

Låter bli att köpa hem godis när jag drar ner på sötsaker.

Frågar hur min dag var, lyssnar på mina tankar och bekymmer.

Låter mig välja TV-program.

Och annat.

• Kantorskan

Allt möjligt, men just nu handlar det mycket om att han ringer och tjatar in mig på ett läkarbesök på psyk och ringer och följer med mig till sköterskan så jag slipper köra när jag inte mår bra.

• Anonym (Lina)

Va fina saker höra ;D

Skriv gärna mer ni som precis läst inlägget :)

• Anonym (Lina)

Va fina saker höra ;D

Skriv gärna mer ni som precis läst inlägget :)

Svar på tråden Hur visar din partner kärlek? Viktig frågeställning!