• Ingo007

Bo på Ingarö (Värmdö) ?

Hej,

Har funderingar på att flytta med frugan till Ingarö, närheten av Brunn, bor någon på Ingarö och kan tala om för och nackdelar att bo där med småbarn?

ingarö
  • Svar på tråden Bo på Ingarö (Värmdö) ?
  • Aniiee

Bor inte där, med det ligger ju vansinnigt avigt till. Man får inte vara beroende av kollektivtrafiken.

Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • LiaSthlm

Bor inte på Ingarö men en annan del av Värmdö.

Den uppfattningen jag fått är samma som ovan skrev att ska man åka buss så går de väldigt sällan. Kör man egen bil så är det ett mysigt ställe att bo på.

• Andersson123

Om du ska bo på Ingarö just i brunn går bussarna väldigt bra beroende på tid på dygnet, eftersom man kan ta alla 3 bussar därifrån. Jag är uppvuxen längre ut där jag endast kunnat ta 1 eller 2, från brunn tar det ca 25-30 till Slussen så det tar inte så lång tid som folk tror.

• Blocket2

Hur är det att växa upp på Ingarö som barn? Vad är det för typ av familjer som bor där? Finns det mycket aktiviteter för barn på Ingarö och är dagis, skolor bra eller dåliga?  Några frågor eftersom Ingarö är väldigt obekant för mig men verkar ändå som ett mysigt ställe.

• nytt eller gammalt

Har flera kollegor som bor på Ingarö, det verkar toppen! Underbar miljö när jag varit och hälsat på. Skulle gärna bo där själv.

När det gäller att komma in till stan så åker den ena alltid bil, medan den andra tar bilen en bit och parkerar på någon parkering nära bussen och det verkar funka bra.

Men man ska nog inte bo där utan två bilar (om man är två vuxna).

Svar på tråden Bo på Ingarö (Värmdö) ?