• Anniie

Orolig

Jag är gravid i vecka 12 och om två veckor ska jag på första ultraljudet och jag är så himla nervös och orolig. Jag känner mig inte gravid alls längre och ännu är det inte heller synligt, endast på kvällen då magen svullnar upp. Jag har fortfarande inte gått upp någonting i vikt (vilket alla inte kanske gör i början) och jag är så rädd att dom ska säga att något har hänt med bebisen eller att dom inte ens ska hitta någonting, att det är tomt. KATASTROFTANKAR! Jag har varit på hälsosamtal och inskrivning men jag oroar mig sååå mycket och kan inte njuta alls av graviditeten förrän jag ser att det lilla hjärtat slår.

Någon som har något peppande att komma med??

• Svar på tråden Orolig
  • Jag är bara jag

Spökveckor kallas det- de där veckorna när man mår bra och inte alls känner sig gravid. Och det är jättevanligt! Glad Ingen äkta gravidmage än är heller inte konstigt. Långt ifrån alla har gått upp nåt nämnvärt heller i den veckan. På den positiva sidan hör också att de allra flesta m.f sker före v.12. Men oron förstår jag! Jag vågade inte göra VUL förrän sista veckan det var möjligt v.13 och var helt säker på att det inte fanns en bebis! Men det gjorde det. Solig

• Ebo88

Som tidigare nämnde - spökveckan. Alla symptom kan i princip försvinna och man kan även gå ned lite i vikt. Jag går in i vecka 16 imorgon och just nu könner jag mig inte alla gravid, fast jag vet att jag är. Har fått en liten liten kula men mestadels är jag så uppstoppad så man skulle kunna tro att denna sommar har bestått av alkohol och kebab varje dag, haha. Symptomen kommer komma tillbaka och du kommer se en liten knodd därinne. Förstår helt och hållet din oro dock för man bär ju på det käraste man har, men försök att bara njuta så gått det går. Symptomen brukar komma tillbaka runt v.18 igen

• Anniie
    Jag är bara jag skrev 2017-08-25 17:10:37 följande:

Spökveckor kallas det- de där veckorna när man mår bra och inte alls känner sig gravid. Och det är jättevanligt!  Ingen äkta gravidmage än är heller inte konstigt. Långt ifrån alla har gått upp nåt nämnvärt heller i den veckan. På den positiva sidan hör också att de allra flesta m.f sker före v.12. Men oron förstår jag! Jag vågade inte göra VUL förrän sista veckan det var möjligt v.13 och var helt säker på att det inte fanns en bebis! Men det gjorde det.

Tack för ditt svar! Jag påverkas så mycket av andra också eftersom det är min första graviditet. Vissa syns det jättetydlig på i vecka 13 och jag ser bara lite småsvullen ut på kvällen, haha! Längtar så till ultraljudet!
  • Anniie
    Ebo88 skrev 2017-08-27 15:12:34 följande:

Som tidigare nämnde - spökveckan. Alla symptom kan i princip försvinna och man kan även gå ned lite i vikt. Jag går in i vecka 16 imorgon och just nu könner jag mig inte alla gravid, fast jag vet att jag är. Har fått en liten liten kula men mestadels är jag så uppstoppad så man skulle kunna tro att denna sommar har bestått av alkohol och kebab varje dag, haha. Symptomen kommer komma tillbaka och du kommer se en liten knodd därinne. Förstår helt och hållet din oro dock för man bär ju på det käraste man har, men försök att bara njuta så gått det går. Symptomen brukar komma tillbaka runt v.18 igen

Tack för ditt svar! Ja det är samma här, har fått en liten muffinsmage på mina 53kg så det ser inte ut som att jag har gjort annat än att ha ätit skräp och druckit alkohol haha. Och som du säger, det är ju det käraste man har! Längtar så till ultraljudet så att man kan börja slappna av mer och njuta!
Svar på tråden Orolig