• Jooosen

Vi som är inne på 6e försöket till första barnet

Hej!

Tänkte köra en liknande grupp som den innan. Är alltså på försök 6 men första barnet. Äl 7 september och bim 21 september. Är född 88 och sambon 90. Häng på :)

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som är inne på 6e försöket till första barnet
  • Hormonkarusellen

Följer med har hängt i förra trots att jag mest korrekt är på andra försök, men sjätte månaden... dvs andra äl som väntas om ca en vecka. Är på dag6 i cykeln, dag tre med letrozol nu och hoppas det ska ge önskat resultat

Var i cykeln är du?

• Jooosen
    Hormonkarusellen skrev 2017-08-25 17:41:41 följande:

Följer med har hängt i förra trots att jag mest korrekt är på andra försök, men sjätte månaden... dvs andra äl som väntas om ca en vecka. Är på dag6 i cykeln, dag tre med letrozol nu och hoppas det ska ge önskat resultat

Var i cykeln är du?

Åh hoppas äl kommer igång nu för dig!!! Andra mensdagen så dag2 bara.... hoppet minskar mer o mer! Men nån gång ska man väl plussa! Kram
  • FrökenJ90

Lägger in ett litet "följer"-inlägg. Vill ju gärna veta hur det går för er :)

Gravid med första barnet - Bf maj 2018
  • Jooosen
    FrökenJ90 skrev 2017-08-25 18:11:17 följande:

Lägger in ett litet "följer"-inlägg. Vill ju gärna veta hur det går för er :)

Åh gör det! Är galet avis!
  • inez898

Hoppar in jag med. Fick tydligen ingen ÄL förra försöket så det kanske är försök 5 fortfarande, men jag känner att jag räknar det som ett försök ändå. Ett försök var det ju, dock misslyckat iom ingen ÄL ;)

Ny ÄL idag, BIM 8/9.

Vi försöker med 1a barnet, båda födda 89.

• LillaAw

Hej kompisar,

Nu kör vi 6e gången gillt! :D jag har bim 18 sep min min cykel va ovanligt lång sist så får se när äl blir den här gången. Hoppas på vår tur den här gången!

• Jooosen

Välkomna gamla vänner :)

• Tottie

Yes nytt försök men det är på gränsen om det kommer funka denna månad för oss för har gått 5 dagar sedan mens och åker hem till Sverige om 5 dagar. Brukar ha ÄL 11-16 dagar efter mens så ja.. Vi har i alla fall sagt att vi ska vakna tidigt på torsdag och ha sex för att maximera chanserna. Hur romantiskt blir inte det? Obestämd

• Typtessan
    Tottie skrev 2017-08-26 11:51:37 följande:

Yes nytt försök men det är på gränsen om det kommer funka denna månad för oss för har gått 5 dagar sedan mens och åker hem till Sverige om 5 dagar. Brukar ha ÄL 11-16 dagar efter mens så ja.. Vi har i alla fall sagt att vi ska vakna tidigt på torsdag och ha sex för att maximera chanserna. Hur romantiskt blir inte det? 

Kul att vi båda har ÄL nästa vecka :)

Det låter ändå som att ni kommer hinna få till det lite! Det är ju svårt att pricka in så att man är tillsammans precis de dagarna varje månad, jag och maken reser båda en hel del med jobbet.
Svar på tråden Vi som är inne på 6e försöket till första barnet