• Ettnyttlivpagang

Skrikig

Hej jag har en son på 11 veckor som är väldigt gnällig av sig efter matning, han får ersättning Nan Sensitiv,han bajsar 1-2 gånger varje dag, helt frisk annars men näe de kommer efter matning då blir han så gnällig fast han rapar och fiser. Jag måste bära runt på honom hela tiden för att han ska vara nöjd. Sätter jag mig ner är de skrik ???? kan de va kolik? Eller är de en period han har juat nu? Han får minifom och sempers magdroppar. Ingen feber.

• Svar på tråden Skrikig
  • Carambolan

Kommer det bara efter maten och går över av att du bär på honom är det sannolikt inte kolik. Har ni testat någon annan ersättning?

• Ettnyttlivpagang

har testat sempers och nan pro men ingen funkar så Sensitiven är den sista nu. han börja va såhär igår och hela dagen idag. de brukar ge med sig direkt jag går med han, men sätter jag mig ner börjar han igen. känner jag på magen känns den bubblig ibland på han..

Mjölkprotein tog jag upp med bvc och de va sällsynt när de va så små :S
    reflux har vi ej kollat upp. men han spyr ju inte så ofta

• Ettnyttlivpagang
    kräks ofta och mycket
    inte går upp i vikt som hen ska
    inte vill äta
    verkar ha ont när hen äter
    sover oroligt
    är orolig och gråter mycket
    har hosta och är hes
    har andningsbesvär

detta va symptom på Reflux och han går ju upp i vikt som han ska. spyr bara när han ätit för mycket eller så kommer de med en rap upp
  • Mandelskorpan

Min unge hade problem från start med mjölkprotein. Ofta får de mag och/eller hudproblem men det kan ge lite olika symtom. Bra att han växer som han ska!

• Bertram

låter som att han är trött och behöver sova efter maten :) Alternativt behöver han rapa ordentligt och på så vis får plats med lite mera mat :)

• Ettnyttlivpagang

De är ju så svårt när de ej kan prata. Men idag är han i ge gnällig utan allmänt lugn. Kanske va i en klängperiod.

• nnnnnnnn

Testa att byta ersättning. VI fick en ny bebis när vi testade Hipp (efter tips från ett föräldraforum). Det tog 2-3 dagar sen var det harmoni!

Mata oftare, det kan hjälpa.

Tag några droppar ekologisk rapsolja/kokosolja i ersättningen eller på tesked före matningen tex 1/2 tsk 3-4 ggr/dygn

Svar på tråden Skrikig