Flickvän med borderline har lämnat. Snälla hjälp!!
Hej. Sitter just nu med panik. Tidigare idag har min flickvän valt att lämna mig eftersom att "känslorna försvunnit". Hon har diagnosen borderline och jag har följt med henne på terapi b.l.a. Det känns så jävla konstigt och jag fattar verkligen inte varför?
För bara en månad sen låg hon och grät vid minsta lilla misstanke om att det skulle ta slut! Under hela vårt förhållande har hon berättat att jag var det bästa som hänt henne och att jag var den perfekta pojkvännen. Vi har umgåtts nästan jämt och vi började t.o.m. prata om att flytta ihop och barn etc. Hon har verkligen avgudat mig och allt det vi hade genom hela förhållandet. Och sen från ingenstans tappade hon alla känslor bokstavligen som en blixt från klar himmel! Det var ungefär som att hon gick från att verkligen älska mig till att bli helt likgiltig över en natt. Jag fattar verkligen inte!! Vi har aldrig bråkat och vi har aldrig sagt några elaka saker till vara öht! ändå tappade hon exakt allt från ingenstans!
Jag frågade henne flera gånger vad jag hade gjort men hon gav mig inget svar! En annan sak som är så sjuk är att hon nästan verkar glad över att det tog slut! Hon har blivit totalt personlighetsförändrad. För bara några veckor sen var hon en helt annan människa!
Kan någon berätta vad fan det är som hänt? Är det här ett vanligt beteende hos människor med borderline? Fattar verkligen inte!! :(