• SElisabeth

Förskola Visby

Hej!

Jag och min familj flyttar snart till Visby och behöver därför ställa vår dotter (1,5 år gammal) i kö till förskola. Vi vet dock inget om hur det ser ut med bra/dåliga förskolor, kötider osv där och behöver därför tips och råd från de som har bättre koll. Vi kommer bo i Haga (nära allégatan/Stenkumlaväg) men kan tänka oss förskola även i andra delar av Visby beroende på vilka som är bra. Alla tips, råd, erfarenheter, åsikter osv är välkomna! Har först och främst tänkt oss kommunal Reggio Emilio-verksamhet men tar gärna emot tankar även om andra inriktningar såklart.

Tacksamma för all hjälp och vägledning vi kan få i detta. :)

• Svar på tråden Förskola Visby
  • Flaffe
    SElisabeth skrev 2017-08-26 17:53:40 följande:

Hej!

Jag och min familj flyttar snart till Visby och behöver därför ställa vår dotter (1,5 år gammal) i kö till förskola. Vi vet dock inget om hur det ser ut med bra/dåliga förskolor, kötider osv där och behöver därför tips och råd från de som har bättre koll. Vi kommer bo i Haga (nära allégatan/Stenkumlaväg) men kan tänka oss förskola även i andra delar av Visby beroende på vilka som är bra. Alla tips, råd, erfarenheter, åsikter osv är välkomna! Har först och främst tänkt oss kommunal Reggio Emilio-verksamhet men tar gärna emot tankar även om andra inriktningar såklart.

Tacksamma för all hjälp och vägledning vi kan få i detta. :)

Jag har ett barn på kyrkans förskola Sankta Maria förskola på Terra Nova. Haft öppet bara några år och vi är jättenöjda. De startade med en avdelning men har precis öppnat en avdelning till. Det finns lediga platser på den. Förskolan har Mulleprofil och de är ute väldigt mycket med barnen. Fastän kyrkan driver förskolan så är det inga religiösa inslag alls.
Svar på tråden Förskola Visby