• Anonym (Anonym M)

Ojämna bröst..

Jag vet att det är jättevanligt att ena bröstet är större än det andra, speciellt att vänster bröst är störst.

Men mina bröst har alltid varit så otroligt små, i tonåren har detta varit en mardröm.. dom har knappt växt nånting men sen vart jag gravid och vänster bröst växte. Nu är det en jätteskillnad! Har mått otroligt dåligt över detta, hade problem med höger bröst för ett par år sen. Mitt självförtroende sjunker varenda gång jag ser skillnaden, hur kommer man över det här?

• Svar på tråden Ojämna bröst..
  • Anonym (Op)

Hur stor skillnad? B-kupa och E-kupa? Eller B/C kupa? Spara pengar och operera?

• Anonym (Op)

Du kommer över det genom att tänka att vi är människor och kan inte göra så mycket åt hur vi ser ut. I djurriket görs ingenting. Bara vi människor som är..... människor.

• Anonym (G)

Tror att det är ganska vanligt

• Mumblejumble

Jag undrar samma sak. Har också ojämna bröst. Typ A-cupa på högra och B på vänstra. Det vänstra hänger mer, bröstvårtan sitter inte i samma höjd som vänstra. Det högra verkarde sluta växa innan vänstra. Blir typ två helt olika former på dem. Min sambo tycker inte det är nån märkbar skillnad men jag vet att det är märkbart. Han stör sig inte på mina ojämna bröst vilket är skönt om han talar sanning. Dock stör det MIG. Otroligt mycket dagligen. Bhn sitter fel och jag känner mig fel. Hade jag haft råd så hade jag bokat en tid för bröstoperation direkt men jag får det precis att gå ihop med ekonomin varje månad, så det blir aldrig något över till sparande. Det lär bli av i framtiden, för jag ser ingen annan lösning för mig än en operation. Jag kan inte acceptera mina ojämna bröst.

• Anonym (.)

Min erfarenhet som kille är att killar uppskattar bröst i alla dess former och storlekar. Jag hade i alla fall inte brytt mig någonting om min flickvän haft bröst som var lite olika.

Tror det mest sitter i huvudet på dig, även om jag förstår att det är jobbigt.

Svar på tråden Ojämna bröst..