• LejonSa

    Bugaboo donkey/buffalo

    Hej alla.

    Väntar tillökning.

    Har nu en donkey mono som vi ska behålla och göra om till duo.

    Har även en bee3+ som jag funderar på att sälja och köpa en annan vagn. Känns som sonen börjar växa ur den: precis 2 år och 90cm lång. Känns inte som han sitter så bekvämt i den längre. Han trivs iaf inte lika bra i den som i donkeyn.

    Hursomhelst så funderade jag då på att köpa till Buffalo för att kunna ha till båda barnen när man är med dom var för sig.

    Det är undrar är om liggdel/sittdel från Buffalo funkar till donkey? Någon som vet? Eller Cameleon kanske? Eller är de "helt olika" vagnar i bred och så?

    Och är det någon som vet om man kan köpa till bara sittdel med chassi till donkey? Eller "måste" man köpa nytt chassi plus ligg och sitt del komplett? Tänker ju att det jag egentligen främst behöver är ett till sitt/ligg chassi, sittdel och sufflett. Liggdel har jag ju redan.

    Hoppas det inte blev för krångligt. Någon som har några tips eller erfarenhet av detta? Tacksam för alla tips!

  • Svar på tråden Bugaboo donkey/buffalo
  • LFF

    De är helt olika. Liggdelen till Buffeln är bredare än till Åsnan (har bara erfarenhet av åsnan, tvillingmamma). Sittdelstyget från Buffeln kan du däremot använda på en Åsna (flera som gjort det då barnen blivit lite äldre för att de ska kunna åka vagn längre). 

    Du kan köpa ett sk extention kit till Åsnan. Då får du en extra sittdel med chassi, tyg, sufflettbågar och regnskydd.

    bonti.se/produkt/bugaboo-donkey-duo-extension-set-svart-chassi/

  • LejonSa
    LFF skrev 2017-08-28 09:43:29 följande:

    De är helt olika. Liggdelen till Buffeln är bredare än till Åsnan (har bara erfarenhet av åsnan, tvillingmamma). Sittdelstyget från Buffeln kan du däremot använda på en Åsna (flera som gjort det då barnen blivit lite äldre för att de ska kunna åka vagn längre). 

    Du kan köpa ett sk extention kit till Åsnan. Då får du en extra sittdel med chassi, tyg, sufflettbågar och regnskydd.

    bonti.se/produkt/bugaboo-donkey-duo-extension-set-svart-chassi/


    Tack för svar! Ska kolla länken du skicka

    Blir sittdelen djupare då om man använder sittdynan/tyget från Buffalo till donkey?
  • LFF
    LejonSa skrev 2017-08-28 14:38:08 följande:
    Tack för svar! Ska kolla länken du skicka

    Blir sittdelen djupare då om man använder sittdynan/tyget från Buffalo till donkey?
    Ja, den går lite längre ner på Åsnan eftersom Åsnan är smalare och Buffelns tyg är större än motsvarande till Åsnan. Men, du behöver fortfarande ett chassi gjort för en Åsna även om du sätter ett Buffeltyg på den. 

    Du kan även kolla på Bugaboo Köp och Sälj på Facebook om någon säljer ett extensionkit där till en Åsna. 
Svar på tråden Bugaboo donkey/buffalo