Anonym (HP) skrev 2017-08-27 18:03:28 följande:
Tycker att det räcker med att veta att jag väger ca 100 kg för mycket, exakt vikt och längd spelar ju ingen roll
Jag har ett par bra anledningar men tyvärr inget stöd och uppbackning över huvud taget.
20 kg kan jag gå ner i ett nafs och sedan säkert 10-15 kg till i lite saktare mak, men det är efter det som det blir svårt när det går saktare eller t o m står still och det inte finns någon som stöd när det blir tungt.
Nej, just du verkar ha koll, så du behöver inte svara på det. Jag frågade eftersom det då och då dyker upp människor som överdriver något enormt ibland, tyvärr många småtjejer med skev kroppsuppfattning. Jag minns en tråd där en tjej skrev att hon absolut måste gå ner 40 kg, och efter en stud kom det fram att hon bara vägde precis på gränsen till övervikt och endast vägde 65 kg. Så jag brukar fråga för säkerhets skull.
Det är tråkigt att du inte har bra uppbackning. Tror du att det skulle hjälpa att engagera dig i någon grupp på internet? Det är i alla fall bättre än inget. En dietist, som du skriver, sitter ju mest och talar om det där som nästan alla överviktiga redan är proffs på, för det är vi. Det finns bra coacher, men de brukar kosta en del, tyvärr.
Du har varit lätt överviktig redan sen mellanstadiet, skrev du. Jag gissar att du hamnade i puberteten där någonstans. Har du begärt att få kolla upp sköldkörteln? Det är mycket vanligare än folk tror att om man "plötsligt" går upp mycket i vikt i samband med puberteten så spökar skölkörteln. Jag skulle kolla upp det för säkerhets skull, om du inte redan har gjort det.