Arg och irriterad.
Är inte 18 och vet inte om detta är den rätta sidan men ändå...... är arg. för ungefär 1 månad sen så hittade min mamma en ny vän, när de blev vänner så bjöd mamma hem henne o sen dess så har hon typ sovit över hos oss nästan hela agusti och jag känner mig inte bekväm med det. det har självklart varit dagar där hon inte har sovit över o där hon har sovit hemma hos sig själv men hon har spenderat nästan hela agusti hemma hos oss och jag är helt enkelt inte okej med det. det var inte förrens den 7 gånen hon hade sovit över som jag berättade för mamma att jag inte vill att hon ska sova över hela tiden, när jag berättade för henne att jag inte ville det så blev hon arg och ignorerade vad jag hade att säga. jag har pratat om detta med henne flera gånger o allt hon har att säga är "Detta är mitt hus och jag får ta hit vem jag vill!!! Du bestämmer inte!!! Jag betalar inte du!!! Du sover inte med henne i samma rum!!!!! Lär känna henne då!!! (eller så pratar hom om hur anti-social jag är) och jag orkar helt enkelt inte mer. är det något jag kan göra åt det? jag menar visst jag är okej med att hon besöker som en vanlig människa och går hem senare men att hon stannar kvar här som om det borde hennes hem är inte okej. aldrig någonsin har min mamma bjudit hem någon så mycket som henne. och aldrig någonsin har hon inte valt att sova över varje gång hon är hemma hos oss. eftersom hon inte är någon i min släkt eller någon jag har känt i flera år så vill jag inte att hon stannar hemma hos oss hela tiden. jag vill kunna känna mig bekväm med att vara i pyjamas, jag vill kunna duscha utan att tänka på att hon är här, jag vill kunna sova utan att tänka på att hon sover över och kan veta om jag är vaken eller inte och jag vill helt enkelt känna mig fri vilket ja inte gör när hon är här. hon är inte elak eller dryg direkt men inte är hon någon som jag tycker är speciell. hade min pappa varit i sverige så hade jag bott hos honom istället. vad tycker ni att jag borde göra?