• Anonym (,)

Min pojkvän har riktigt dålig hygien!

Det har blivit värre och värre längre in i relationen. Jag äcklas av det, vet inte vad jag ska göra för han blir arg om jag säger något oavsett hur jag gör det.

Han duschar inte ens en gång i veckan oftast, luktar och smakar alltid äckligt på snoppen, sätter på sig smutsiga kläder osv... Vad ska jag göra?! Tillägger att han är 25 år.

Han har även dålig munhygien och tandproblem, rökare, vägrar gå till tandläkare.

I övrigt mår han bra, socialt liv, jobbar, osv. Andra märker inte av hans bristande hygien för han stylar håret ändå och parfymerar sig. Men tycker det börjar bli för mycket, är inte lika sugen på sex med honom längre och det är jättejobbigt. Äcklas också och vill byta lakan oftare osv osv. Vad kan jag göra?

• Svar på tråden Min pojkvän har riktigt dålig hygien!
  • Lena

Säg sanningen att han inte får avsugningar om han inte duschar regelbundet och byter kläder

• Christiiian

Oj.. Nånting bristande i hans mående är det ju garanterat.. förstår att det också kan vara ett känsligt ämne för dig att bring up.. du kanske helt enkelt för försöka igen och utgå från hur du känner och upplever det.. " jag upplever, jag känner " hoppas du når honom för de låter inge kul..:/

• Anonym (,)

Har sagt det om avsugningar, det motiverar honom inte. Han tar bara illa upp, i princip. Vill ju inte såra honom.

Eller så gör han det bättre en dag (men då sköljer han bara av snoppen) och nästa dag är det likadant igen

Han har lite psykiska problem men inte så mycket som det låter som kanske. Han klarar ju ett normalt fungerande liv och är ganska glad av sig. Förutom just hygienen då...

• sextiotalist
    Anonym (,) skrev 2017-08-28 10:36:21 följande:

Har sagt det om avsugningar, det motiverar honom inte. Han tar bara illa upp, i princip. Vill ju inte såra honom.

Eller så gör han det bättre en dag (men då sköljer han bara av snoppen) och nästa dag är det likadant igen

Han har lite psykiska problem men inte så mycket som det låter som kanske. Han klarar ju ett normalt fungerande liv och är ganska glad av sig. Förutom just hygienen då...

Ibland så måste man "såra", speciellt om personen ifråga inte kan ta emot kritik utan att sätta på sig offerkoftan.
    Han har dålig hygien, det gör att du inte vill ha sex med honom.
    Det är troligen hans psykiska problem som ligger delvis bakom detta.
  • Lena

Fråga om han behöver hjälp med att komma ihåg det. Isåfall kan ni ju skapa rutiner ihop

• John22

Dumpa honom om han inte bättrar sig. Vem fan står ut med att vara tillsammans med en äcklig, egoistisk gris? Gå framförallt inte i närheten av hans solkiga äckelsnorre, det kanske får honom på bättre tankar.

Att han blir sårad är skitsamma. Han är en vuxen karl, inte en snorig jättebebis som inte klarar av att ta hand om sig själv.

• Anonym (Usch)

Vad tråkigt :(

Jag tycker du ska förklara att du faktiskt inte vill vara tillsammans med någon som inte kan sköta sin hygien. Blir han sårad så får han bli det...

• Studentpappa

Folk är ju så jävla rädda för att säga åt folk för att de tar illa vid sig. Men vafan är han vuxen eller ett barn? Om han börjar bajsa på sig ska du acceptera det också eller? Säg åt honom att skärpa sig eller gör slut vem vill vara tillsammans med en slusk?

Herregud du måste ju ha lite högre krav för din egen skull.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Anonym (ida)

En sjuk grej.. Min kille duschar på morgonen, men tränar alltid efter jobbet och kommer hem svettig men dushar aldrig eefter gymmet utan lägger sig med intorkad svett på kroppen. Det konstiga är att han ALDRIG luktar svett/äckligt, och inte ens snoppen är äcklig när jag suger honom på morgonen. 
    Det är mycket märkligt tycker jag.

• Anonym (-----------)

Håller med om inlägg 6, 7, 8. Motiveras han inte av att du gör slut är han ju ändå inget att ha, för dig. 

Svar på tråden Min pojkvän har riktigt dålig hygien!