Lifesum + illamående
Hej på er alla! Jag är en 25+ tjej som vill gå ner några kilon som jag dragit på mig sedan jag blev sambo. Jag är alltså normalviktig men vill gärna komma tillbaka till samma form/kläder som innan, vill gärna gå ner ca 4-5kg. Sagt och gjort, jag laddade ner appen Lifesum. Lifesum är en app där man skriver in ens längd och vikt, hur mycket man vill gå ner och så får man hur många kalorier man ska få i sig samt hur mycket protein, kolhydrater och fett. Enligt den appen ska jag få i mig ca 1350 kcal/dag. Om jag tränar lägger jag in det i appen och äter dom kalorier som jag brände. Jag försöker få till någon form av motion varje dag, även om det "bara" blir en promenad ibland. Började med Lifesum för exakt 1 vecka sedan. Nu till mitt problem. Jag har dom senaste dagarna mått väldigt illa (inte gravid, hade mens 2 veckor sedan och använder p-piller). Illamåendet blev så stark en gång efter träning (med måltid) att jag var tvungen att kliva av bussen för att spy. Detta var i fredags förra veckan. Jag känner mig för det mesta mätt och nöjd med det jag äter. Men varför mår jag så illa och så nära till kräkningar (kan få upp lite i halsen/munnen ibland). Någon som har varit med om något likande? Borde jag byta app/tänk? Några tips? Är det helt normalt?