• Anonym (gerkel)

Magsjuka, tågbiljett avboka??

Dragit igång magsjuka på jobbet och ska åka tåg på fredag. Med risk för att jag kan bli sjuk i veckan. Vet någon hur kinkiga de är på SJ om man måste avboka pga magsjuka? Man ska ju vara symptomfri i minst 48 timmar eller hur?

Har för mig att de måste ha läkarintyg men det är väl svårt att få någon läkare att ta in mig om man är magsjuk (=smittorisk) eller dagen/dagarna efter...

• Svar på tråden Magsjuka, tågbiljett avboka??
  • Anonym (49282)

Om du har avbokningsbar biljett är det inga problem. I annat fall, nej. Möjligen att du kan ansöka retroaktivt om du nu blev sjuk och inte kunde åka. Skulle dock inte räkna med det.

• Anonym (gerkel)

Tja då är ju risken att man åker trots att man är sjuk eller inom de 48 timmarna och sjukar ner andra människor. Känns ju tryggt!

• Anonym (49282)
    Anonym (gerkel) skrev 2017-08-28 16:51:17 följande:

Tja då är ju risken att man åker trots att man är sjuk eller inom de 48 timmarna och sjukar ner andra människor. Känns ju tryggt!

Det är nog så att man får räkna med att både exponeras samt att utsätta andra för bakterier och virus när man åker tåg/buss/etc.

Som sagt, SJ bryr sig nog inte ett skvatt om det..

Om du skulle resa med Öresundstågen och kände dig dålig i magen skulle jag rekommendera att avstå resande: de har nämligen nästan aldrig fungerande toaletter.

Fast, knappt SJ heller.
  • Anonym (Urk)

Med läkarintyg kan man avboka.

Den billigaste biljetten är inte ombokningsbar. Vilket betyder ta en risk. Vilket inte är lika intresssnt helt plötsligt när man inte kan resa. Det finns ytterligare ett alternativ. Du reser inte och får inte pengarna tillbaka.

Men du ju alltid prova. Om du blir sjuk.

• Anonym (gerkel)
    Anonym (Urk) skrev 2017-08-28 18:37:53 följande:

Med läkarintyg kan man avboka.

Den billigaste biljetten är inte ombokningsbar. Vilket betyder ta en risk. Vilket inte är lika intresssnt helt plötsligt när man inte kan resa. Det finns ytterligare ett alternativ. Du reser inte och får inte pengarna tillbaka.

Men du ju alltid prova. Om du blir sjuk.

Nu spydde jag på toan i morse. Juppiyay!
  • Anonym (Urk)
    Anonym (gerkel) skrev 2017-08-29 09:02:28 följande:
    Nu spydde jag på toan i morse. Juppiyay!
    Men fy stackars dig! Med lite tur hinner du repa dig till fredag. Kämpa på! 
Svar på tråden Magsjuka, tågbiljett avboka??